زغال سنگ گیاهی تزئینی لرستان

همانطور که می دانید در چند سال اخیر انواع زغال سنگ گیاهی فشرده مصنوعی نیز روانه بازار شده اند که بخش اعظم کاربرد آنها برای مصارف خانگی و بخش پخت و پز می باشد در هر حال نمی ‌توان کیفیت آنها را با زغال سنگ گیاهی و در واقع طبیعی یکسان دانست از طرفی از نظر کاربرد نیز تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند.

زغال سنگ نیز انواع مختلفی دارد که هر یک درصد خلوص متفاوتی داشته و کاربرد آن در صنعت نیز متفاوت است که یکی از پر کاربرد ترین و متداول ترین انواع زغال سنگ مورد استفاده در صنعتهای مختلف زغال سنگ گیاهی حرارتی می باشد.

به طور کلی زغال سنگ گیاهی با توجه به تخصص، تجربه و مهارت شرکت تولید کننده و استخراج کننده آن از کیفیتهای متفاوتی برخوردار می باشد.

تولید زغال سنگ گیاهی در چند سال اخیر در سطح کشور مزایای فوق ‌العاده ‌ای داشته که اولین مزیت آن جمع آوری باطله های زغال سنگ از محیط زیست و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی آنها می باشد و از جنبه ای دیگر تولید زغال حرارتی از این باطله ها بسیار اقتصادی بوده و برای صنعتهای کوچک و بزرگ کاربردی و مقرون به صرفه می باشد.

خوشبختانه کشور ما از نظر وجود معادن زغال سنگ از این موهبت الهی برخوردار بوده به همین دلیل در سالهای اخیر توانسته است با تولید زغال سنگ حرارتی با کیفیت و مرغوب علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی به این ماده کاربردی در بخش صادرات زغال سنگ حرارتی نیز گامهای موفقیت آمیزی بردارد و کشورهای همسایه را نیز پوشش دهد.

زغال سنگ تزئینی

این نوع زغال سنگ در برابر حرارت مقاوم است، رنگهای استفاده شده در آن رنگهای سرامیکی هستند این موضوع باعث افزایش طول عمر زغال سنگهای تزئینی می شود، از این نوع زغال سنگ در بخاریهای با گاز طبیعی، شعله های ال پی جی، شعله های گاز طبیعی استفاده می شود.

این نوع از زغال سنگهای تزئینی دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی هستند و به مرور زمان تغییر شکل ندارند و مقاوم هستند، زغال سنگ امروزه بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است که در شومینه ها بسیار استفاده می شوند.

زغال سنگ ماده جامدی است که از گاز کربن یا همان هیدروکربن ساخته شده و معمولاً دارای رنگ قهوه ای و سیاه است ۵۰ درصد وزنی یا ۷۰ درصد حجمی زغال سنگ را ماده کربن تشکیل می دهد.

چیدمان دکوراسیون و کاشی دیوار پوش شامل اجزا کلی و جزیی می گردد که توجه به همه آن مهم است، زغال سنگ مصنوعی و یا همان زغال سنگ تزئینی یکی از اجزا جزیی در دکوراسیون است که استقبال خوبی در بازار از آن شده است.

و همچنین بخاریهایی که از انواع نوع گازها استفاده می کنند چه گازهای طبیعی و چه گازهای ال پی جی، دلیل انتخاب آنها طول عمر بیشتر، زیبایی، مقرون به صرفه بودن و همچنین سلامت بودن آنهاست.

به طور کلی چهار نوع زغال سنگ وجود دارد که از نظر سختی و ظاهر با یکدیگر متفاوت هستند، اول زغال سنگ آنتراسیت که بالاترین رتبه زغال سنگ است، بسیار سخت و بسیار شکننده است چون رطوبت آن پایین است، رنگ آن سیاه است.

و دارای درصد بالا کربن و درصد کمتری از مواد فرار را دارد، دوم سنگ لیگنیت که نسبت به زغال سنگ آنتراسیت دارای سختی متوسط است و دارای مقادیر گرمای بالا و یا همان بی تی او بالا است برای تولید برق و فولاد مورد استفاده قرار می گیرد.

زغال سنگ لرستان

اگر به فکر این هستید که به جای بنزین و گاز کدام سوخت فسیلی می تواند بهترین جایگزین باشد باید بگوییم که زغال سنگ بهترین گزینه است، امروزه وجود زغال سنگ لرستان اصفهان یزد، باعث شده است که این سه شهر از نظر منابع معدنی غنی شناخته شوند و ایران را به یکی از کشورهای ثروتمند و قطبهای تولید زغال سنگ معرفی کنند، برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه می توانید اطلاعات مرتبط با زغال سنگ ایران را تحت بررسی قرار دهید.

بحث ایمنی سازی بستر استخراج زغال سنگ لرستان به طور کاملا جدی به اجرا در آمده است تا با افزایش ایمنی کار بتوانند محیطی امن برای پرسنل و کارگران معادن ایجاد کنند و هم از قاچاق این نعمت الهی بتوانند جلوگیری کنند، قیمت زغال سنگ را با شش فولاد خوزستان محاسبه می کنند و در صورت هر گونه تغییر و بی ثباتی در قیمت فولاد شما می توانید شاهد کاهش و یا افزایش قیمت در زغال سنگ باشید، از زغال سنگ در صنایع شیمیایی بسیار استفاده می شود مثلا در تولید انواع گاز، کک، روغن، قطران از خود سنگ زغال استفاده می کنند و این محصول جزو ماده ی اولیه به حساب می آید.

پروسه ی تولید سنگ زغال گردو میلیونها سال طول می کشد و باید قدر این نعمت الهی را بدانیم، با کمی تحقیق و پرس و جو خواهید فهمید که زغال سنگ با انباشت بقایای جانوران و گیاهان عصر قدیم به وجود آمده و یک ماده ی بسیار ارزشمند و سوختی تجدید ناپذیر است.

پست بعدی

عکس | قابی تاریخی از سفر آیت‌الله جوادی آملی به همراه جواد لاریجانی به شوروی و دیدار با گورباچف

س آگوست 30 , 2022
در دی ماه ۱۳۶۷ آیت‌الله جوادی آملی برای ابلاغ نامه امام خمینی (ره) به همراه هیاتی شامل جواد لاریجانی راهی شوروی شد و با میخائیل گورباچف دیدار کرد. منبع: خبرآنلاین

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000