نگاه دولت گسترش روابط اقتصادی و تنوع‌بخشی مراودات با کشورهای همسو است

اعتمادآنلاین|

مهدی صفری روز یکشنبه از برگزاری نخستین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با بولیوی در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای حوزه آمریکای لاتین خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در اظهاراتی در زمینه آخرین وضعیت همکاری‌ها با کشور بولیوی اظهار داشت: سیاست خارجی دولت سیزدهم، مبتنی بر دکترین سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند است و در چارچوب این دکترین، نگاه دولت به گسترش روابط اقتصادی و تنوع بخشی به مراودات بین المللی خود با کشورهای همسو در اقصی نقاط جهان است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بولیوی به میزبانی وزارت اقتصاد، به منظور تدوین نقشه راه همکاری نهادهای اجرایی دو کشور طی یک سال آینده برگزار شد.

صفری خاطرنشان کرد: در این رویداد طیفی از مسائل مختلف از جمله همکاری‌های مرتبط با حوزه‌های تجاری، گمرکی، ویزا، علمی و آموزشی، فنی و مهندسی، همکاری‌های شرکت های صنعتی، خودورسازی، تراکتورسازی، انرژی، فناوری و حمل و نقل مورد توافق هیات‌های دو طرف قرار گرفت و سند پایانی بین مقامات ذیصلاح امضاء شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف برگزار شده، تاکید کرد: برگزاری کمیسیون های مشترک با کشورها جزو اولویت های دولت بوده و تا پایان سال با روند خوبی استمرار خواهد یافت.

پست بعدی

دو راهی بازار مسکن در مواجهه با برجام

ی آگوست 28 , 2022
فرارو نوشت:سرحدی گفت:در صورتیکه برجام به نتیجه برسد، می‌توان پیش بینی کرد، بازار مسکن با یک افت و ریزش قیمتی سریع مواجه شود، بر این اساس با توجه به اینکه طلا و دلار اولین بازارهایی هستند که از احیای برجام تاثیر می‌پذیرند، می‌توان انتظار داشت که به نسبتی که دلار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000