آمریکا هفته کاری چهار روزه را می‌پذیرد؟

اعتمادآنلاین|

شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ طرز فکر بسیاری از افراد و انجام کارشان را تغییر داده است. کارمندان بیش از هر زمان دیگری، به دنبال انعطاف و استقلال بیشتر از شغل خود هستند و یکی از ایده‌های محبوب هفته کاری چهار روزه است.

به گزارش ایسنا، سه کارشناس در مورد اینکه چرا بعید است این ایده به ویژه در آمریکا با فرهنگ ریشه‌دار مشغول‌ بودن، به ثمر بنشیند، گفت‌وگو کردند و به نتایجی دست یافتند.

بیش از ۳۳۰۰ کارمند در ۷۰ شرکت در بریتانیا در یک برنامه آزمایشی شرکت می‌کنند تا در ازای بهره وری و دستمزد یکسان، چهار روز در هفته کار کنند. این آزمایش ۶ ماهه در ژوئن راه‌اندازی شد و بر تحقیقات قبلی تکیه دارد که نشان می‌دهد کارکنان با کاهش ساعات کاری شادتر، سالم‌تر و کارآمدتر هستند.

۴۰ شرکت در ایالات‌متحده و کانادا به برنامه آزمایشی پیوستند و ۶۰ شرکت دیگر برای مرحله دوم در ماه اکتبر ثبت‌نام کردند. با توجه به تقاضای همه‌گیر برای انعطاف بیشتر در محل کار، آیا هفته کاری چهار روزه می‌تواند، فراتر از آزمایش رشد کند و به استاندارد در تجارت آمریکایی تبدیل شود؟ سه کارشناس گفتند که این ایده خوبی است که می‌تواند در صنعت ریشه دواند اما آنها امیدی برای تغییر گسترده ندارند.

چهار روز کاری هفته مفهومی نسبتاً جدید در تاریخ کار بشر است. ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور، در سال ۱۹۵۶، آن را به عنوان بخشی از آینده تحت رهبری جمهوری‌خواهان مطرح کرد. پیشنهاد او در آن زمان انقلابی بود، با توجه به این که ۱۰۰ ساعت در ۶ یا هفت روز در هفته یک هنجار برای تولید و کار در دهه ۱۸۰۰ بود. نزدیک به یک قرن بعد، مدافعان اکنون استدلال می‌کنند که ۴۰ ساعت یا بیشتر، بیش از حد خسته کننده است که هیچ بهره وری اضافی ندارد و در عین حال تعادل ارزشمند کار و زندگی را از مردم سلب می‌کند.

کارشناسان اظهار کردند که کارفرمایان باور نمی‌کنند که شما می‌توانید در چهار روز به اندازه پنج روز کار انجام دهید.

به نقل از ویفروم، اگرچه برنامه آزمایشی در بریتانیا بخش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد اما در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط یک هفته کاری چهار روزه است، خط مشخصی از کارمندان اداری است.

برای رستوران‌ها، خرده‌فروشی‌ها، بیمارستان‌ها، تولیدی، اجرای قانون و هر حرفه دیگری که تقریباً به طور مداوم فعالیت می‌کند، پوشش ضروری است. یک هفته چهار روزه مدیران را ملزم می‌کند تا پرسنل بیشتری را استخدام کنند تا مطمئن شوند که تمام کارهای لازم انجام می‌شود.

محققان با این موضوع موافقت کردند که همه‌گیری کووید-۱۹ اختلاف زیادی بین کارکنان خط مقدم که باید در محل حضور داشته باشند و سلامت و ایمنی خود را در خدمت دیگران به خطر می‌اندازند و کارکنان مشاغل اداری با امکان کار از خانه داشتند، ایجاد کرد. تغییر به یک هفته چهار روزه فقط شکاف را بیشتر می‌کند و خطر عمیق‌تر شدن شکاف ثروت بین فقیر و غنی را به دنبال دارد.

به طرز بدبینانه، به نظر می‌رسد که شکاف بین این کارکنان در حال حاضر به قدری زیاد است که بدتر کردن اوضاع سخت است.

پست بعدی

دلالان به دنبال تسلط و تاثیرگذاری بر حوزه وکالت هستند

ی آگوست 28 , 2022
اعتمادآنلاین| روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی با موضوع تعیین تکلیف قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با محوریت بحث وکالت از ارسال آخرین استفساریه از مجلس به شورا خبر داد و اعلام کرد که شورای نگهبان به زودی رای‌اش را در خصوص این مصوبه ارائه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000