طالبان و مسکو برای خرید بنزین و گاز به توافق رسیدند

اعتمادآنلاین|

نورالدین عزیزی سرپرست‌وزیر صنعت و تجارت طالبان که به تازگی از روسیه برگشته است، گفت: . «برخی از تیم‌های فنی ما هنوز هم در روسیه حضور دارند و روی جزییات این توافق در مورد نحوه انتقال پول خرید بنزین و گاز به روسیه در حال کار هستند.

به گزاش ایرنا از طلوع نیوز، وی تصریح کرد: بسیاری بانک‌های افغانستان و روسیه در تحریم قرار دارند و انتقال پول از طریق کشور سوم انتقال خواهد یافت.

عزیزی گفت که کالاهای روسی به ویژه گندم و بنزین این کشور نسبت به دیگر کشورها ارزان‌تر است.

وی اظهار داشت: تحریم‌ها علیه بانک‌های روسی کار انتقال بنزین این کشور به افغانستان را دشوار ساخته و به همین دلیل میزان دادوستد کابل با مسکو کاهش یافته است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان نیز به این باور است که کالاهای روسی به ویژه گندم و بنزین این کشور نسبت به دیگر کشورها ارزان‌تر است.

میزان تبادل تجاری افغانستان با روسیه به ۲۰۰ میلیون دلار در سال می رسد و افغانستان بیشتر مواد غذایی و بنزین از این کشور وارد می کند.

پست بعدی

ایران سومین مصرف‌کننده لوازم آرایشی در منطقه

ش آگوست 27 , 2022
اعتمادآنلاین| اعضای کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین جلسه خود به بررسی مشکلات موجود در این حوزه پرداخته و از لزوم آزادسازی واردات هدفمند در این حوزه سخن گفتند. به گزارش ایسنا، در این جلسه، ابتدا حمیدرضا محمدی دبیرکل فدراسیون اقتصاد سلامت در گزارشی به وضعیت بازار لوازم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000