احتمالا حل اختلافات ایران و آمریکا چند هفته طول بکشد

اعتمادآنلاین|

رسانه آمریکایی «بلومبرگ» بامداد امروز (شنبه) به نقل از برخی مقام های آگاه که همه آنها خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد که ایران و آمریکا همچنان بر سر جزییات کلیدی توافق احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با یکدیگر اختلاف نظر دارند و برای حل و فصل اختلافات دو طرف نیز ممکن است به چند هفته زمان نیاز باشد.

به گزارش شفقنا، در حالی که با پاسخ واشنگتن و تهران به پیشنهاد «نهایی» اتحادیه اروپا که تحریم های علیه اقتصاد ایران از جمله صادرات نفت را کاهش می دهد، انتظارات برای پیشرفت قریب الوقوع در مذاکرات افزایش یافته، یک مقام بلندپایه اروپایی به بلومبرگ گفته که دو طرف هرگز به احیای توافقنامه سال 2015 میلادی میان ایران و قدرت های جهانی نزدیک نشده اند که این سخن نیز بازتاب دهنده اظهارات یکی از مشاوران ارشد دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا می باشد.

بنا بر این گزارش، دو مقام دیگر آگاه از روند مذاکرات تاکید کردند که کشمکش بر سر تحقیقات ناظران بین المللی درباره فعالیت های هسته ای گذشته ایران و غرامت های اقتصادی مورد درخواست تهران در صورت خروج دوباره دولت آمریکا از توافق در آینده همانند کاری که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری پیشین این کشور چهار سال پیش انجام داد، همچنان ادامه دارد.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود همچنین از یک مقام اروپایی نقل کرد که حتی در صورت موافقت واشنگتن و تهران با احیای توافق هسته ای نیز، اجرای آن یک چالش خواهد بود و این بدان معنی است که بازگشت کامل ایران به بازارهای جهانی نفت چند ماه طول خواهد کشید.

پست بعدی

آزار و اذیت دختر جوان به بهانه "تتو"ی مجانی

ش آگوست 27 , 2022
ایران نوشت: چند روز قبل دختر جوانی به پلیس مراجعه کرد و گفت مدتی قبل در اینستاگرام با مردی آشنا شدم که در کار تتو بود. مرد جوان به نام حمید پیشنهاد داد که اگر به عنوان مدل به خانه‌اش بروم هیچ هزینه‌ای برای تتو از من نخواهد گرفت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000