چین به کانادا درباره مداخله در تایوان هشدار داد

اعتمادآنلاین|

چین یک هفته بعد از مشخص شدن برنامه ریزی یک هیات از نمایندگان پارلمان کانادا برای سفر به تایوان در اواخر سال جاری میلادی، هشدار داد در صورت مداخله کانادا در مساله تایوان به "اقدامات قهرآمیز" متوسل خواهد شد.

​به گزارش فارس، چین طبق «اصل چین واحد» تایوان را قلمرو خود می‌داند و با سفر سیاستمداران خارجی به این جزیره مخالف است.

سفارت چین در کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به اصل چین واحد پایبند باشد و به حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام بگذارد.

سفارت چین در بیانیه‌ خود تصریح کرد: «چین علیه هر کشوری که اقدام به مداخله یا تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی چین کند، اقدامات قاطعانه و قهرآمیز در پیش خواهد گرفت».

جودی اسگرو، نماینده لیبرال پارلمان کانادا هفته گذشته گفت، اعضای یک «گروه دوستی پارلمانی کانادا و تایوان» که از حمایت اداری یا مالی پارلمان کانادا برخوردار نیستند، برنامه ریزی کرده اند در ماه اکتبر به این جزیره سفر کنند.

اسگرو گفت که این سفر بر تجارت متمرکز خواهد بود و قصد قانونگذاران عضو این گروه ایجاد اختلال و مشکل برای تایوان یا چین نیست.

دولت کانادا در بیانیه‌ای ادعا کرد انجمن‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی مستقل کار می کنند و به قصد این قانون‌گذاران برای سفر به تایوان احترام می‌گذارد.

کانادا، مانند بقیه کشورهای غربی، در ظاهر اعلام کرده که از سیاست چین واحد پیروی کرده و در زمینه رابطه دیپلماتیک پکن و نه تایپه را به رسمیت می شناسد در حالی که به طور غیررسمی از تایوان حمایت می کند.

روابط چین و غرب از زمانی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی با به چالش کشیدن اعتراضات شدید پکن در سفری تحریک آمیز به تایوان رفت تیره تر شده است.

در چند روز گذشته آمریکا و حامیانش چالش آفرینی خود علیه چین در قبال مساله تایوان را ادامه دادند و در این راستا روز یکشنبه یک هیات از سیاستمداران آمریکایی تحت سرپرستی فرماندار ایالت ایندیانای این کشور و روز دوشنبه نیز یک هیات از قانونگذاران ژاپنی به تایوان سفر کردند.

پست بعدی

مخبر: قیمت کالاها در بازار از ثبات برخوردار است/ ۳هزار نانوایی متخلف پلمپ شدند

چ آگوست 24 , 2022
در گزارش ارائه شده در جلسه امروز تنظیم بازار بر این‌ موضوع تاکید شد که هیچ نگرانی در خصوص موجودی و ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد و میزان اقلام پراهمیت در سبد خانوار و همچنین قیمت‌ این اقلام در بازار از ثبات قابل قبولی برخوردار است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000