مواردی که باعث آسیب زانو می شود!

زانو محور اصلی بدن بین زمین و سایر قسمت های بدن است و مانند چرخ ماشین عمل می کند و شما را به جایی که می خواهید می برد و بنابراین نقش مهمی در حفظ فعالیت انسان دارد به همین دلیل زمانی که مشکلی برای زانو های شما به وجود آمد باید سریعا به بهترین متخصص زانو در تهران مراجعه نمایید .

به منظور تحمل آسان وزن بالاتنه، مفصل زانو از سیستم‌های پیچیده‌ای مانند رباط‌ها، تاندون‌ها، غضروف‌ها و ماهیچه‌ها تشکیل شده است، اما این امر مفصل زانو را مستعد آسیب می‌کند. علاوه بر این، زانو توانایی خم شدن، صاف شدن و چرخش را دارد. این مشکل همیشه مفصل را در معرض انواع آسیب های زانو قرار می دهد. در بیشتر موارد، بسیاری از آسیب های زانو را می توان با روش های درمانی ساده ای مانند آتل و ورزش درمان کرد و برای اصلاح آسیب نیازی به جراحی نخواهد داشت.

انواع و علل آسیب دیدگی زانو

مفصل زانو را می توان به لولای در تشبیه کرد. این مفصل به فرد این امکان را می دهد که به راحتی بنشیند، بالا و پایین بپرد، پاهای خود را خم کرده و صاف کند. تمام این اعمال توسط چهار قسمت اصلی زانو که شامل استخوان ها، غضروف ها، رباط ها و تاندون ها می شود، انجام می شود.

شاید این عبارت را در بسیاری از مقالات شنیده باشید که می گویند مفصل زانو یکی از پیچیده ترین مفاصل بدن است. بله، این کاملاً درست است زیرا هر یک از چهار قسمت اصلی مفصل دارای قسمت های مختلف و متفاوتی هستند که کار خاصی را انجام می دهند.

  • شکستگی زانو : شکستگی زانو یکی از جدی ترین و دردناک ترین آسیب های زانو است که در اثر ضربه شدید یکی از استخوان های زانو می شکند. شکستگی کشکک یکی از شایع ترین شکستگی های مفصل زانو است که با درد شدید جلوی زانو همراه است.
  • زانو پیچ خورده : دررفتگی زانو زمانی اتفاق می افتد که استخوان های زانو از جای خود خارج شوند.
  • پارگی مینیسک زانو : منیسک یک غضروف C شکل با خاصیت ارتجاعی است که از زانو محافظت می کند. پارگی این اندام زانو باعث درد شدید و تورم در زانو می شود.
  • بورسیت زانو : بوریست ها به طور طبیعی در مفصل زانو وجود دارند و باعث چرخش آسان رباط ها و تاندون ها روی مفصل می شوند. بورسیت به التهاب فرزهای زانو گفته می شود.
  • تاندونیت زانو : التهاب تاندون های زانو را تاندونیت می گویند.
  • پارگی رباط های زانو : پارگی رباط های زانو یکی از شایع ترین آسیب های زانو در بین ورزشکاران و افرادی است که فعالیت های سنگین انجام می دهند.

مجله تاپتنا بهترین مرجع رسمی معرفی بهترین ها در ایران و جهان می باشد ،که به شما همراهان عزیز کمک میکنه تا بتونید بهترین های هر حوزه رو خیلی راحت پیدا کنید .

ویژگی بهترین متخصص زانو در تهران

بسیاری از پزشکان در تشخیص و درمان مشکلات زانو تخصص دارند که باعث سردرگمی افراد در انتخاب بهترین متخصص زانو در تهران می شود. متخصص درد، متخصص توانبخشی، فیزیوتراپ و در نهایت متخصص ارتوپد و زانو از جمله پزشکانی هستند که در تشخیص و درمان زانو درد موثر هستند. در میان این پزشکان، ارتوپدها و متخصصان زانو از بهترین پزشکانی هستند که در زمینه مشکلات زانو تخصص دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع پزشکان توانایی ویژه آنها در انجام انواع جراحی زانو است.

متخصصان زانو مزایای بیشتری نسبت به جراحان ارتوپد دارند. زیرا پزشکان ارتوپد طیف وسیعی از بیماری‌های اسکلتی و عضلانی را درمان می‌کنند، اما بهترین متخصص زانو در تهران در تشخیص، درمان و پیشگیری از انواع اختلالات زانو (مشکلات مربوط به رباط‌ها، عضلات، اعصاب و تاندون‌ها) تخصص دارند. برای انتخاب بهترین متخصص زانو در ایران و تهران به موارد زیر توجه کنید:

  • پزشکی که بتواند بهترین روش درمانی را برای بیمار خود انتخاب کند.
  • پزشکی که قدرت تشخیص بالایی دارد. اگر تشخیص درست انجام نشود، مطمئناً روش درمانی به درستی انجام نخواهد شد.
  • رفتار خوبی داشته باشد و بتواند به درستی با بیمار ارتباط برقرار کند.
  • در تشخیص و درمان بیماری های زانو مهارت و تجربه بالایی داشته باشد.
  • بر جدیدترین روش جراحی مسلط شوید و بهترین روش جراحی را انتخاب کنید که عوارض کمتری به جا می گذارد. به عنوان مثال، امروزه اکثر جراحان زانو جراحی تعویض مفصل را به صورت قدامی انجام می دهند. اگرچه این روش یکی از سخت ترین جراحی ها محسوب می شود، اما عوارض جانبی کمتری دارد.
  • پزشکی که سلامتی بیمار را سرلوحه کار خود قرار می دهد و فقط به خاطر پول هیچ کاری برای بیمارش انجام نمی دهد.

بهترین پزشک زانو درد چه مشکلاتی را درمان می کند؟

همانطور که گفته شد جراحان ارتوپد و متخصصین زانو یکی از بهترین پزشکانی هستند که در درمان و تشخیص بیماری های زانو تخصص دارند. این پزشکان چنین مشکلاتی را درمان می کنند:

جراحت یا تروما : مفصل زانو یکی از آسیب پذیرترین و حساس ترین مفاصل بدن است که در معرض انواع آسیب ها قرار دارد.

این مفصل پس از حوادثی مانند تصادفات رانندگی، آسیب های ورزشی و سقوط از ارتفاع آسیب می بیند. تمام اجزای این مفصل از جمله رباط ها، منیسک، کشکک و غیره در معرض آسیب هستند.

  • پارگی رباط های زانو
  • دررفتگی یا شکستگی کشکک
  • بورسیت زانو
  • پارگی مینیسک زانو

شکستگی زانو : صدمات ناشی از سقوط یا تصادفات رانندگی می تواند باعث شکستگی زانو شود. شکستگی زانو کشکک یکی از شایع ترین شکستگی های زانو است که برای تشخیص و درمان آن می توانید از متخصص زانو کمک بگیرید. متأسفانه باید گفت که افراد مبتلا به پوکی استخوان بیش از سایر افراد مستعد شکستگی و شکستگی زانو هستند. بنابراین این افراد باید بهتر از استخوان های خود مراقبت کنند.

کلام آخر 

هر  فردی که تصمیم به درمان مشکلات زانو خود توسط بهترین متخصص زانو در تهران را دارد، حتما زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین متخصص زانو در تهران می‌ کنند. این کار کاملا منطقی است چرا که تبحر و تجربه پزشک تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی درمان مشکلات زانو شما دارد. انتخاب بهترین متخصص زانو در تهران توسط سایت تاپتنا به شما کمک می کند تا یک جراحی حرفه ای و خوبی را تجربه کنید . 

پست بعدی

محل ورود و شرایط حضور بانوان تماشاگر در بازی استقلال و مس اعلام شد

چ آگوست 24 , 2022
اعتمادآنلاین| بانوان فردا از درب شرقی ورزشگاه آزادی و پارکینگ شماره ۲۱ اجازه ورود به مجموعه ورزشی را دارند و بعد از ورود به این قسمت با اتوبوس به تونل شماره ۲ ورزشگاه که مشرف به جایگاه شماره ۵ ورزشگاه ازادی است منتقل خواهند شد. تعداد ۵۰۰ قطعه بلیت به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000