در صورت لزوم آماده پرتاب موشک‌های هسته‌ای است

اعتمادآنلاین|

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس و یکی از مدعیان اصلی پست نخست وزیری آینده و رهبر حزب محافظه‌کار، گفت که در صورت لزوم آماده پرتاب موشک‌های هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا از اسپوتنیک، تراس در نشستی با اعضای حزب محافظه کار در بیرمنگام در پاسخ به این سوال که چه احساسی نسبت به فشار دادن دکمه هسته‌ای و ایجاد "نابودی جهانی" دارد، گفت: "فکر می‌کنم این وظیفه مهم نخست وزیر است و آماده انجام آن هستم."

وزیر امور خارجه در مورد اینکه" انگلیس ممکن است علیه کدام کشور متقاعد شود که از سلاح هسته‌ای استفاده کند"، توضیح بیشتری نداد.

او در طول مبارزات انتخاباتی لفاظی‌های جنگ‌طلبانه زیادی عمدتا علیه روسیه داشته و یکی از حامیان سرسخت اوکراین است.

تراس همچنین متعهد شد که هزینه‌های نظامی را تا پایان دهه، به ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.

او قول داد در صورت انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس اطلاعات بیشتری درباره اقدامات روسیه در جهان از حالت طبقه بندی خارج کند.

تراس برای تلگراف نوشت: من به عنوان نخست وزیر هر کاری که ممکن است – از جمله حذف محرمانه اطلاعات بیشتر – برای افشای ابعاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در معرض دید جهانیان انجام خواهم داد. دولت من از اطلاعات استراتژیک برای افشای تلاش‌های کرملین برای تضعیف و بی‌ثبات کردن دموکراسی‌های آزادی خواه استفاده خواهد کرد.

تراس افزوده است: من رویکرد سختگیرانه‌ای را برای مقابله با فعالیت‌های شرورانه از سوی کشورهای بالقوه متخاصم و سایرین که امنیت جهانی را تهدید می‌کنند، اتخاذ خواهم کرد.

تراس و ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری بریتانیا، دو نامزد نهایی رقابت‌های انتخاباتی برای تصدی پست نخست وزیری هستند که پس از اعلام استعفای نخست وزیر بریتانیا بوریس جانسون در ۷ ژوئیه صورت گرفت. در آخرین دور، همه اعضای حزب – حدود 200 هزار نفر – نامزد مورد نظر را از بین دو فینالیست انتخاب خواهند کرد. رای گیری از طریق پست انجام خواهد شد. جانشین جانسون در ۵ سپتامبر معرفی خواهد شد.

هر دو نامزد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را مقصر وضعیت نابسامان اقتصاد انگلیس می‌دانند که به دلیل تورم بالا، قیمت گاز بالا و هزینه‌های غیرقابل مقرون‌به‌صرفه زندگی که به طور گسترده ناشی از محدودیت‌های یکجانبه اعمال‌شده توسط لندن و متحدانش است، گرفتار شده است.

پست بعدی

یادتان نرود خادمان ملت هستید

چ آگوست 24 , 2022
«من معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد دولت جمهوری اسلامی ایران هستم، اینکه هنرمندان بگویند نماینده ما هستید، چنین موضوعی صحت ندارد.» این سخنان روز گذشته محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، سخنانی که تعجب‌برانگیز بود و بازتاب گسترده‌ای داشت. کاربران در فضای مجازی به این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000