اسرائیل به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد/ المقداد: از روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم

اعتمادآنلاین|

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با فیصل مقداد، همتای سوری خود در مسکو داشت، اظهار کرد: از اسرائیل می‌خواهیم به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: ما به شدت حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه را محکوم می‌کنیم.

مقداد نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک روابط سوریه با روسیه را استراتژیک خواند و گفت: ما از عملیات ویژه روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه سوریه در ادامه اظهار کرد: روسیه در طول ۱۰ سال گذشته به ما در جنگ علیه تروریسم کمک کرد.

او در ادامه گفت: واشنگتن در سرقت از منابع مردم سوریه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

همچنین وزیر خارجه سوریه در دیدار امروزش با لاوروف اظهار کرد: ما در کنار روسیه در جنگ عادلانه‌اش علیه نئونازیسم در اوکراین هستیم.

مقداد گفت: اقدام ما برای به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک بر اساس اصول و واقعیت‌های تاریخی انجام شد و من فردا (چهارشنبه) در آبخازیا خواهم بود و این نشان‌دهنده حمایت ما از ملت‌های علاقه‌مند به صلح و آزادی است.

وزیر خارجه سوریه افزود: طی چند روز آینده تبادل هیئت‌های دیپلماتیک با دو جمهوری دونتسک و لوهانسک انجام خواهد شد.

او در پایان نیز گفت: با افشای نیات واقعی غرب و استفاده از اوکراین به عنوان سرنیزه‌ای علیه روسیه، عملیات نظامی روسیه مشروع و عادلانه شد.

لاوروف نیز در این دیدار اظهار کرد: تحولات جهانی در نتیجه سیاست‌های واشنگت برای ایجاد جهانی تک‌قطبی پیچیده‌تر شدند.

وزیر خارجه روسیه افزود: ما شاهد ویژگی‌های این سیاست‌های خصمانه هستیم و اینها به منزله استعماری دوباره چه در خاورمیانه و چه در شمال آفریقا و اطراف اتحادیه جماهیر شوروی سابق است.

او ادامه داد: روسیه و سوریه در کنار تعداد دیگری از کشورها از احترام به اصول قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل، حاکمیت و عدالت در روابط بین‌الملل حمایت می‌کنند و روسیه بر اساس این اصول از سوریه در مبارزه با تروریسم و بازگشت اراضی و تمامیت ارضی آن حمایت کرده و از موضعگیری دمشق در حمایت از مسکو در عملیات نظامی ویژه‌اش در اوکراین تقدیر می‌کند.

همچنین لاوروف اقدام ژوئن گذشته سوریه در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را ستود و تاکید کرد: رایزنی دائمی وزارت خارجه‌های روسیه و سوریه با هدف اجرای دستورالعمل‌های روسای دو کشور برای تقویت روابط دوجانبه و تسهیل سازش در سوریه است.

پست بعدی

هلاکت قاچاقچی و کشف ۱۱۲ کیلو تریاک در داراب

س آگوست 23 , 2022
اعتمادآنلاین| سردار رهام‌بخش حبیبی سه‌شنبه اول شهریور در تشریح این رویداد، گفت: بامداد امروز، ماموران پلیس شهرستان داراب حین بازرسی مقطعی خودروها در محور بندرعباس به شیراز، نسبت به یک دستگاه سواری پژو مشکوک شده و دستور ایست صادر می‌کنند. به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: راننده خودروی سواری، بدون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000