عملیات نظامی در شمال سوریه را ادامه می‌دهیم

اعتمادآنلاین|

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت که کشورش بر اساس قوانین بین‌المللی حق دارد برای دفاع از امنیت مرزهای خود در خارج از کشور عملیات نظامی انجام دهد.

به گزارش فارس، طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این را آکار در پاسخ به سوالات خبرنگاران پس از پایان جلسه دولت در روز گذشته (دوشنبه) درباره احتمال آغاز عملیات نظامی جدید نیروهای ترکیه در شمال سوریه مطرح کرده است.

وزیر دفاع ترکیه افزود: ترکیه اقدامات لازم را انجام داده و در آینده نیز آن چه را که لازم باشد انجام خواهد داد؛ صرف نظر از اینکه چه کسی در پشت سازمان‌های تروریستی یا در مقابل آن‌ها قرار دارد. برای ما مهم این است که از حقوق و منافع کشورمان محافظت کنیم.

آکار در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات با دولت سوریه آغاز می‌شود یا خیر، گفت: «رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور و وزرای مربوطه در این خصوص اظهاراتی داشتند که نشان می‌دهد که روند مذاکرات [با دولت دمشق] به وضعیت و شرایط مربوط می‌شود».

وزیر دفاع ترکیه در ادامه اظهاراتش به خبرنگاران گفته است: «در واقع، عملیات نظامی در شمال سوریه در حال انجام است؛ هر چیزی مکان، زمان، راهبرد، تکنیک ومهندسی خاص خود را دارد».

وی در ادامه ضمن تکرار این ادعا که هدف نیروهای ترکیه از عملیات خارجی تنها نابودی گروه‌های تروریستی است، از مثبت بودن روند خرید جنگنده‌های «اف-۱۶» با طرف آمریکایی خبر داد.

آکار در پاسخ به این سوال که آیا مانورهای مصر با یونان، موجب آزردگی‌خاطر ترکیه شده یا خیر، گفت: «مانورهای مشترک به معنای ائتلاف نیست؛ ترکیه نیز سال گذشته ده‌ها مانور با حضور بسیاری از کشورها انجام داد، بنابراین این امکان انجام مانورهای مشترک [برای همه کشورها] وجود دارد و امری طبیعی است».

پست بعدی

موافقت با صدور پروانه نمایش دو فیلم

س آگوست 23 , 2022
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش دو فیلم موافقت کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000