برای اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان، فرهنگیان و دانشجویان باید منابع آن پیش‌بینی شده باشد

اعتمادآنلاین|

حدود سه سال قبل و از شهریورماه ۱۳۹۹ با آغاز همه گیری کرونا در کشور، دولت تصمیم گرفت برای حفظ سلامت دانش آموزان، دانشجویان و معلمان و اساتید، آموزش کشور را به سمت مجازی شدن سوق دهد و در ادامه توسعه یک پلتفرم برای آموزش دانش آموزان از جمله نخستین اقداماتی بود که توسط اپراتورها انجام شد.

به گزارش ایرنا، برهمین اساس نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به آموزش مجازی و دسترسی عادلانه همگانی به این امکان، بسته‌های اینترنت برای دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و طلاب، در چند مرحله بسته‌های اینترنتی مختلف از ۳۰ تا ۶۰ گیگابایتی شش ماهه در نظر گرفت و در فواصل مختلف به جامعه هدف ارائه کرد. به خصوص برای دانش ‌آموزان بسته ماهانه‌ تعریف و دانش ‌آموزان قادر به استفاده از ظرفیت آموزش مجازی به صورت رایگان شدند.

در واقع هدف از اعطای بسته های اینترنت رایگان، دسترسی دانش آموزان و معلمان به اینترنت برای استفاده از برنامه شاد بود.

اما با توجه به اعلام برگزاری کلاس های درس در دانشگاه ها و مدارس از سال تحصیلی جدید و در عین حال اعلام این موضوع از سوی وزیر علوم که ممکن است به دلیل پاره ای از مشکلات مالی برخی کلاس ها غیرحضوری یا ترکیبی (مجازی- حضوری) شوند، این سوال پیش می آید که آیا باز هم هماهنگی لازم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته های اینترنت رایگان به دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید شکل خواهد گرفت؟

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال یادآور شد: اینترنت رایگان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی گذشته به دانشجویان و دانش آموزان تعلق گرفت و منابع و بودجه این بسته های رایگان نیز در دوره های قبل پیش بینی شده بود.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیزی به نام اینترنت رایگان ندارد اگر هم بخواهیم اینترنت رایگان به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید بدهیم، باید پول آن را از بیت المال به اپراتور مربوطه پرداخت کنیم.

زارع پور اظهار کرد: اگر قرار باشد مجددا هرگونه اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجویان قرار دهیم، باید منابع و بودجه آن از قبل پیش بینی شده باشد که تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

پست بعدی

واشینگتن برای تعهد متقابل به توافق هسته‌ای آمادگی دارد

س آگوست 23 , 2022
اعتمادآنلاین| یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشینگتن برای تعهد متقابل به توافق هسته‌ای آمادگی دارد. به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، او در ادامه اظهارات خود ضمن بیان این‌که ایالات متحده در حال بررسی پیش‌نویس توافق با ایران است و در وقت مناسب به آن پاسخ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000