هیچ‌گونه قراردادی با فولاد مبارکه نداشته‌ام/ هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع وارد شود

اعتمادآنلاین|

وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه اصفهان و ذکر نام وی در آن واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی با انتشار اطلاعیه‌ای در این زمینه خطاب به علی نیکزاد رییس هیئت رسیدگی به رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشت:

«به آگاهی می‌رساند که هیات تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه اصفهان به موجب بندهای الف، ب و ب ماده ۴ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان با ایراد افترا، نشر اکاذیب و تشویش افکار عمومی در مورد اینجانب مرتکب جرم آشکار شده‌اند، لذا، درخواست رسیدگی به تخلف اعضای هیات مزبور توسط هیات نظارت بر نمایندگان و معرفی آنان به دستگاه قضایی برای رسیدگی و صدور رای کیفری را دارم.

۱. هیات در صفحه های ۱۰۹ و ۱۱۰ گزارش طی جدول شماره ۳ با عنوان "انتصاب سفارش شده های سیاسی در فولاد مبارکه و شرکتهای تابعه " رو به روی نام سه تن از افراد، از این جانب به عنوان معرف یاد کرده است. فارغ از اینکه آشکار نیست که چه ایراد قانونی به اصل موضوع وجود دارد، واقعیت این است که اینجانب از صدور حکم مشاور برای آقایان مذکور از رهگذر همین گزارش آگاه شدم، چه رسد به این که آنان را برای تصدی این سمت معرفی کرده باشم. قطعا این موضوع، مطلقا کذب و افترای آشکار است. آقایان برای ایراد این اتهام به عنوان جدیدی با نام "معرف" ابداع کرده اند تا بتوانند ایراد افترای خود به اشخاص را عملی کنند. آیا آقایان مذکور که یا از شخصیت های شناخته شده با سابقه بسیار طولانی در نظام اجرایی کشور و یا افراد همکار قبلی مدیر عامل محترم شرکت بوده‌اند، نیازی به معرفی از سوی اینجانب داشته‌اند؟ باید از اعضای هیات تحقیق پرسید که آیا شناخت مدیرعامل شرکت از آقایان مذکور از مجرای این معرفی حاصل شده است؟ لطفا به اطلاعیه جناب آقای مهندس داود کشاورزان در این ارتباط توجه فرمایید که عدم ارتباط همکاری‌شان با فولاد مبارکه با اینجانب را رسما اعلام می‌دارند. اثبات مدعی بر مدعیان است. آیا آقایان برای اثبات این مدعای خود یک خط، دست نوشته از اینجانب دارند؟ آیا چنانچه آقایان واقعا در پی روشن شدن حقیقت بودند، نمی‌توانستند دستکم طی یک تماس تلفنی موضوع را از اینجانب جویا شوند؟ پس آیات قرآن کریم نسبت به حرمت اشخاص کی و کجا به کار می‌آیند؟ آشکار است که تمام این داستان صرفا بهانه‌ای جهت ذکر و درج نام اینجانب و دیگر شخصیت‌ها در این گزارش، ایجاد موجبات بدنامی و تشویش افکار عمومی نسبت به اینجانب و آنان بوده است. پرواضح است که نه تنها عموم مردم بلکه حتی خاصگان امکان خواندن این گزارش مفصل را ندارند، لذا همین که عنوان می شود نام فلان شخص نیز در گزارش آمده، اتهام در ذهن و روان مخاطبان حک می‌شود که با هیچ تدبیری قابل اصلاح نیست.

2

۲. در صفحه ۱۳۵ گزارش تحت عنوان "عقد قرارداد با ذی نفوذان سیاسی و اجتماعی" نام اینجانب بدون هر مستندی آمده است. این در حالی است که اینجانب هیچگونه قراردادی با فولاد مبارکه نداشته‌ام و این موضوع کذب مطلق است. واقعا شرم‌آور است که عده‌ای به نام مبارزه با فساد، دست به فسادی به این بزرگی می‌زنند و اقدام به هتک حیثیت افراد و تشویش افکار عمومی می کنند. شما تصور کنید در این زمانه عسرت، در گزارشی رسمی و از سوی مجلس شورای اسلامی نام شما بدون هرگونه مستندی به عنوان طرف قرارداد آورده شود، آیا شما در مورد خودتان، به یک هزارم این دروغ‌زنی راضی هستید؟ آیا ظلمی از این بالاتر می‌توانید تصور کنید؟

از این رو، درخواست دارم که به تخلفات اعضای هیات تحقیق به عنوان مفتری و ناشر مطالب کذب و تشویش‌ کننده افکار عمومی نسبت به اینجانب در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رسیدگی شود و مراتب جهت رسیدگی قضایی به دادگاه صالح ارجاع گردد، البته حق شکایت برای اینجانب به طور مستقل در دستگاه قضایی محفوظ است.

هرچند، متاسفانه رویه دستگاه قضایی در موارد مشابه اغلب بر این مبنا بوده که به استناد قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، موضوع را ابتدائا از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان استفسار می‌کند. آنان نیز غالبا به سود همکار خود رای می دهند و عملا امکان دعوی علیه جرائم آشکار نمایندگان از شهروندان سلب شده و استقلال قاضی از میان رفته است، آشکارا این موضوع بر خلاف صریح بند ۱۴ اصل سوم و اصل بیستم قانون اساسی ناظر بر برابری همگان در برابر قانون است. لیکن نمایندگان با این قانون خود را مستثنی نموده‌اند.

والسلام علی من اتبع الهدی۔ عباس آخوندی»

پست بعدی

کش‌وقوس‌های پیچیده بر سر حکم قصاص چشم مرد جوان

د آگوست 22 , 2022
اعتمادآنلاین| مردی که در درگیری دوستش را کور کرده بود در دادگاه پای میز محاکمه رفت. متهم پیش از این نیز محاکمه شده بود اما حکم قصاص چشم او در دیوان عالی کشور نقض شد. به گزارش اعتمادآنلاین، این پرونده در سال 96 به جریان افتاد و پلیس آگاهی ورامین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000