مسببان شرایط فعلی می‌خواهند فوتبال را درست کنند

اعتمادآنلاین|

امیررضا واعظ آشتیانی درباره خیانتی که در فوتبال ما صورت می‌گیرد و تمام مسائل به فیفا گزارش می‌شود، گفت: افرادی که هم دوتابعیتی هستند، هم خارج‌نشین و هم متن‌نویس و دلال. افرادی که با شبکه‌های خارجی و داخلی در ارتباط هستند و با فیفا و AFC اطلاعات ردوبدل می‌کنند، کم نیستند. جالب این است که برخی از آقایان در فوتبال که ادعای ریاست دارند، با این افراد حشر و نشر هم دارند و اینطور نیست که این افراد برای خودشان کار کنند بلکه خط می‌گیرند که چگونه عمل کنند. برای متولیان امنیتی کشور شناسایی این افراد سخت نیست. این آدم‌ها لطمه به ورزش و فوتبال می‌زنند و ارتزاق اقتصادی خودشان را هم دارند و با حضور فردی که بخواهد در آینده مسئول شود، دنبال گرفتن منصب هستند.

به گزارش تسنیم، وی در مورد اینکه نامه‌های فیفا و AFC توهین به ماست و در این میان نقش کمیته اخلاق و سایر ارگان‌های فدراسیون چیست، گفت: اتفاقاً آن کسانی که ادعا می‌کنند اگر آنها نبودند و ما بابت عدم ورود بانوان تعلیق می‌شدیم باید پاسخ بدهند که چرا جلوی این نامه‌های مهندسی‌شده را نمی‌گیرند. جالب اینجاست که دم خروس AFC بیرون می‌زند، وقتی که کمیته بدوی و استیناف ما رسمیت ندارد و کمیته اخلاق سکوت مطلق می‌کند و بابت این سکوت صدمه می‌خوریم و یکی از چالش‌های ما بابت همین سکوت‌هاست. فیفا می‌گوید که آیا نمایندگان مجلس و دولت در فوتبال دخالت داشته است یا خیر؟ مگر در مدارس فرانسه که موضوع ممنوعیت حجاب وجود داشته، کسی زورش به آنها رسیده است؟ نهاد حقوق بشر کجا توانسته است با آن برخورد کند؟ یک کشوری که فرهنگ و آداب خودش را دارد، اگر قرار باشد بانوان در آن کشور به ورزشگاه بیایند، باید بسترسازی صورت بگیرد. مگر می‌شود فیفا بیاید زور بگوید؟

واعظ آشتیانی که با برنامه رادیویی «آفساید» گفت‌وگو می‌کرد، درباره اینکه فیفا فوتبال ایران را خوب شناخته است و می‌داند که در خیلی از بخش‌ها مشکل دارد و این نامه‌ها را می‌فرستد، تصریح کرد: وضع وجود فوتبال را همین جماعت رقم زدند و همین‌ها می‌خواهند ناجی فوتبال شوند. ما دچار یک «اُسکلیسم» در ورزش‌مان شدیم. افرادی که خودشان مسبب اوضاع هستند امروز می‌گویند می‌خواهیم فوتبال را نجات دهیم. به نوعی باید بگوییم که سرمان را باید به کجا بکوبیم. ما باید بستر فراهم کنیم و اینگونه نیست که نهادی مثل فیفا بیاید تعیین تکلیف کند. ‌آقایان خودشان مسبب اوضاع فعلی فوتبال شدند و نظارتی روی باشگاه‌ها نداشتند که باعث شده است ما در تمام دعواهای حقوقی در فیفا بازنده باشیم. امروز فیفا می‌داند که اوضاع ما چگونه است و راجع به همه چیز اظهارنظر می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که زیر صندلی میز فدراسیون‌ها چاه نفت داریم که برخی افراد برای رسیدن به آن دست به خیانت می‌زنند، خاطرنشان کرد: چاه نفت نیست، ولی یک جاه‌طلبی و یک شرایطی هست که باعث می‌شود یک باند و قبیله مدت‌ها در فوتبال ما حکومت کند و هر آنچه که یک فکر معیوب وجود دارد در آن انجام دهند.

پست بعدی

ایران و توافق هسته‌ای اولین محور نشست سران کشور عربی

د آگوست 22 , 2022
اعتمادآنلاین| شهر جدید علمین مصر امروز (دوشنبه) میزبان نشست سران پنج کشور مصر، اردن، امارات، بحرین و عراق خواهد بود. به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، در این نشست عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، محمد بن زاید رئیس دولت امارات و حمد بن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000