کالاها باید قبل از فاسد شدن وارد چرخه توزیع شوند/با تخلفات در بنادر با قاطعیت برخورد می‌شود

اعتمادآنلاین|

​علی دهقانی رییس کل دادگستری استان خوزستان امروز در حاشیه بازدید از انبارهای گمرک بندر امام خمینی اظهار کرد: تسریع و تسهیل در فرایند ترخیص کالاهایی که وارد بندر شده و تسریع در انجام مراحل مربوط به ترخیص کالاهای سریع الفساد از دیگر اهداف این بازدیدهاست.

به گزارش فارس، وی افزود: برخی کالاها باید قبل از فاسد شدن، وارد چرخه توزیع شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با توجه به شرایط خاص بندر امام خمینی و اینکه حجم بالایی از کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد می‌شود، نیاز به بازدیدهای میدانی مستمر به ویژه در خصوص تعیین تکلیف کالاها و اموال متروکه از سابق که در بندر و گمرکات بلاتکلیف مانده است، احساس می‌شود.

وی از نهادهای مرتبط خواست تا به وظایف قانونی که بر عهده دارند عمل کرده و سریعا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

علی دهقانی تصریح کرد: نظارت دستگاه قضایی در خصوص انبار گمرکات و سازمان بنادر و اموال تملیکی، نظارتی مستمر است که در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه صورت می‌گیرد و تا اجرای کلیه فرآیندهای قانونی در حداقل زمان ممکن ادامه دارد.

وی در مورد اقدامات لازم در حوزه مرجوع کردن کالاهایی که قابلیت مصرف نداشته از جمله ذرت‌های آلوده‌ای که بخشی از آن مرجوع شده و برنج های فاسدی که قابلیت مصرف آن‌ها از سوی اداره استاندارد رد شده است، بیان کرد: این موراد نیز سریعا تعیین تکلیف شده و مرجوع می‌شوند به‌طوری که ۹ تن ازدرت‌هایآلوده پیش ازین مرجوع و مابقی نیز در دست اقدام است.

با تخلفات در بنادر با قاطعیت برخورد می‌شود

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اظهار کرد: بازدید از بنادر و مبادی ورودی و نظارت بر این مجموعه‌ها در جهت تاکیدات ریاست قوه قضاییه از قبل وجود داشته و پس از این نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این بازدیدها مراتب ترخیص کالاها و تخلفات احتمالی مورد رصد قرار می‌گیرد و چنانچه تخلف یا جرائمی مشاهده شود، با قاطعیت برخورد می‌شود.

پست بعدی

عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم زیر ذره‌بین بدون توقف

ی آگوست 21 , 2022
اعتمادآنلاین| برنامه «بدون توقف» با دعوت از دکتر سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت ‌و وزیر امور اقتصادی و دارایی ابعاد مختلف عملکرد اقتصادی دولت را شفاف‌سازی خواهد کرد. ​به گزارش فارس، برنامه «بدون توقف» با رویکرد چالشی و ترکیبی با مشارکت مهمانان برنامه به سوالات و دغدغه‌ها درباره اقدامات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000