گوترش خواستار راهیابی مواد غذایی و کود روسیه به بازارهای جهان شد

اعتمادآنلاین|

گوترش در نشست خبری در استانبول افزود که سوی دیگر این بسته (توافق با میانجیگیری سازمان ملل متحد)، راهیابی بدون مانع مواد غذایی و کود روسیه که تحت تحریم قرار ندارد، به بازارهای جهانی است. همکاری همه دولت ها و بخش خصوصی برای انتقال این مواد به بازار مهم است.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته گوترش؛ انتقال بیشتر مواد غذایی و کود تولید شده در اوکراین و روسیه برای آرامش بخشیدن بیشتر به بازارهای کالا و کاهش دادن بهای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه نیز خواستار توافق میان کی‌یف و مسکو برای غیرنظامی شدن نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین شد که اکنون در تصرف نیروهای روسیه قرار گرفته است . وی همچنین خواستار قطع نشدن ارتباط این نیروگاه با شبکه برق اوکراین شد.

گوترش ضمن هشدار مجدد به مسکو نسبت به قطع ارتباط این نیروگاه از شبکه برق اوکراین، بر اقدام‌های بیشتر به منظور اطمینان یابی از دسترسی به غذا در این کشور که از حدود ۶ ماه پیش (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) تحت حملات روسیه قرار دارد، تاکید کرد.

کی‌یف، روسیه را که نیروهایش در ماه مارس این نیروگاه را که بزرگ ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به شمار می رود، تصرف کردند، متهم کرده که از آن به عنوان سپری مقابل اهداف اوکراینی استفاده می‌کند. مسکو نیز به نوبه خود اوکراین را متهم به موشک پراکنی به این نیروگاه می‌کند.

روسیه اعلام کرده که احتمال دارد این نیروگاه اتمی را تعطیل کند که کی‌یف از آن به عنوان خطر فزاینده رخ دادن بحران اتمی یاد می‌کند.

پست بعدی

فیک نیوزها اطلاعات غلط ندهند/ فیلتر فضای مجازی در دستور کار نیست

ش آگوست 20 , 2022
اعتمادآنلاین| قاسم خالدی عصر شنبه در نشست با جمعی از فعالان حوزه فضای مجازی و استارت‌آپ‌های مازندران در ساری افزود: در ماه‌های گذشته آدرس‌های اشتباهی در ارتباط با طرح صیانت از فضای مجازی از سوی رسانه‌های معاند منتشر شد که باید بگویم که در سطح عالی تصمیم‌گیری در این حوزه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000