تحولات جدید در بانکداری ترکیه

اعتمادآنلاین|

این بانک در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش اخیر در فاصله بین نرخ سیاستی و نرخ بهره وام گفت: هدف از این اقدام حمایت از ثبات مالی و تقویت مکانیسم انتقال پول است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ترکیش، وام‌دهندگان باید بر اساس ضریب نرخ بهره در وام‌های تجاری پرداختی اوراق خزانه را حفظ کنند.

در این بیانیه آمده است: «حفظ ذخایر الزامی که با نسبت ۲۰ درصد اعمال می‌شود و با نگهداری اوراق بهادار ۳۰ درصدی برای بانک‌ها جایگزین خواهد شد تا کارایی این عمل افزایش یابد.»

«برای وام‌های تجاری، ۲۰ درصد از مبلغ وام با نرخ بهره مرکب سالانه ۱.۴ برابر بیشتر از نرخ مرجع مرکب سالانه منتشر شده توسط بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) قابل تمدید است».

در صورتی که نرخ سود وام ۱.۸ برابر یا بیشتر از نرخ مرجع باشد، نرخ تسهیلات ۹۰ درصد اعمال خواهد شد.

روز پنجشنبه، بانک به‌طور غیرمنتظره‌ای نرخ بهره خود را ۱۰۰ واحد پایه کاهش داد و از ۱۴ درصد به ۱۳ درصد رساند.

پست بعدی

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال به سپاهان پیوست

ش آگوست 20 , 2022
اعتمادآنلاین| دروازه‌بان سابق سپاهان پس از موافقت باشگاه پورتیموننزه به جمع طلایی‌پوشان اصفهان بازگشت. به گزارش ایرنا، پیام نیازمند با انتشار پستی خبر از بازگشت به لیگ ایران و حضور در جمع طلایی پوشان اصفهانی داد. با توجه به درخواست ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و پیگیری‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000