دلار و یورو از معاملات روسیه حذف شدند

اعتمادآنلاین|

الکساندر پانکین، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که روسیه دلار و یورو را در روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری با شرکای خود کنار خواهد گذاشت زیرا این ارزها در بحبوحه فشار فزاینده غرب «سمّی» شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیرنس، معاون وزیر امور خارجه می‌گوید: در مقابل فشار فزاینده ژئوپلیتیکی غرب، تنها راه تضمین روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری باثبات بین روسیه و شرکای آن اجتناب استفاده از ارزهایی است که «سمّی» شده‌اند، در درجه اول دلار آمریکا سپس یورو و به تسویه حساب‌ها با گزینه‌های قابل قبول و در درجه اول با ارزهای ملی تغییر می‌کند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که سیستم مالی جهانی کنونی که توسط واشنگتن ساخته شده ثابت کرده است که برای شرایط نظم جهانی چند قطبی نامناسب است و اساسا به ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی یک گروه از کشورها تبدیل شده است.

وی بیان کرد: کاملا بدیهی است که در شرایط کنونی، غرب قصد دارد به سوء استفاده از موقعیت ممتاز خود ادامه دهد.

این دلگرم‌کننده است که می‌بینیم بسیاری از کشورها، با مشاهده تحریم‌های فوق‌العاده و غیرقانونی علیه روسیه، به ضرورت دلارزدایی از فعالیت‌های اقتصادی خارجی برای تضمین حاکمیت خود فکر می‌کنند و همان‌طور که مشخص شد، اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد این موضوع کاملا قابل حل است.

همچنین الکساندر پانکین خاطرنشان کرد: استفاده از دلار در تسویه حساب‌های متقابل کشورهای اوراسیا به ۲۱ درصد از کل حجم معاملات کاهش یافته در حالی که پرداخت‌ها با ارزهای ملی به حدود ۷۵ درصد رسیده است.

پست بعدی

یوونتوس در آستانه جذب رسمی دپای

ش آگوست 20 , 2022
اعتمادآنلاین| نشریه اسپورت کاتالونیا اعلام کرد که خروج ممفیس دپای بال هلندی تیم فوتبال بارسلونا برای پیوستن به یوونتوس قطعی است و با توافق کامل صورت گرفته میان دو باشگاه، انتظار می‌رود که انتقال این بازیکن به تورین تا پایان امروز (شنبه) جنبه رسمی پیدا کند. به گزارش تسنیم، اسپورت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000