هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای برجام وجود دارد/آنچه واشینگتن در پروژه برجام نوشته‌ دست یافتنی نیست

اعتمادآنلاین|

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (جمعه) گفت احتمال حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و احیای توافق هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش فارس، اولیانوف طی سخنرانی در همایش گروه رسانه‌ای «روسیا سِگودنیا» اظهار داشت: «موارد زیادی برای احیای توافق هسته‌ای حاصل شده است. امیدواریم تا قبل از اول سپتامبر، اجماعی برای احیای توافق هسته‌ای داشته باشیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، اما توضیح داد: «۳ متن برای احیای توافق هسته‌ای وجود دارد و اتحادیه اروپا در تلاش است بین دیدگاه‌های طرف‌ها ارتباط برقرار کند».

این دیپلمات روس درباره کارشکنی‌های آمریکا در روند مذاکرات وین تصریح کرد: «ما این تصور را داریم که واشنگتن خواهان حل و فصل مسائل باقیمانده غیرمرتبط با توافق هسته‌ای ایران است. دولت آمریکا در دنیای کاملاً متفاوتی زندگی می‌کند زیرا آنچه در این پروژه نوشته‌شده دست یافتنی نیست».

اولیانوف با رد ادعاهای آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی درباره برنامه موشکی و هسته‌ای ایران، تاکید کرد: «هیچکس نتوانسته ثابت کند که ایران موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد. درخواست‌هایی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اورانیوم ایران و غنی سازی آن وجود دارد، اما موضوع فوری نیست».

به نوشته ریانووستی، وی همچنین افزود که توافق بر سر احیای برجام ممکن است «به معنای واقعی کلمه در چند روز آینده» حاصل شود.

پست بعدی

از انتخاب خبره‌های ورزشی راضی نیستم/ به‌خاطر وفاق با وزارت ورزش سکوت می‌کنم

ج آگوست 19 , 2022
اعتمادآنلاین| رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در مورد انتقادات به انتخاب خبرگان ورزشی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک بیان کرد: من در چارچوب اساسنامه عمل کردم و طبق اساسنامه رییس کمیته ملی المپیک باید گزینه‌ها را معرفی کند اما انتخاب نهایی توسط هیات اجرایی صورت می‌گیرد. اگر از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000