دستگاه قضائی ایران آماده توسعه همکاری با کشورهای عضو همکاری‌های شانگهای

اعتمادآنلاین|

محمد مصدق در سخنرانی افتتاحیه اجلاس رؤسای دیوان عالی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای از برگزارکنندگان این نشست مهم قدردانی کرد و با اظهار امیدواری نسبت به نتایج تحقق اهداف این اجلاس، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تأسیس و فعالیت سازمان همکاری شانگهای، در چارچوب تقویت ترتیبات منطقه‌ای و همسایگی، موجبات پیشرفت و توسعه کشورهای عضو را به همراه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اگرچه سازمان بین‌الدولی شانگهای، در ابتدا با اهداف امنیتی تأسیس شد، لیکن در محدوده این اهداف متوقف نمانده و اهداف دیگری نظیر اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نیز برای خود تعریف کرده است.

مصدق ادامه داد: دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت موجود در بستر همکاری‌های حقوقی و قضائی میان اعضای سازمان همکاری شانگهای را ظرفیتی مهم و تاثیرگذار در تقویت سایر حوزه‌ها به‌ویژه در عرصه همکاری‌های امنیتی دانسته و معتقد است این ظرفیت زمینه مناسب‌تری را برای اعضا در راه مبارزه با چالش‌های پرهزینه‌ای چون مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی، تجزیه‌طلبی و نقض حقوق حاکمیتی، به‌وجود خواهد آورد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به زمینه‌های همکاری ذکر شده در سند تأسیس سازمان همکاری‌های شانگهای افزود: مقوله مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی، تجزیه‌طلبی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق تسلیحات جنگی، مهاجرت غیرقانونی و اقدامات ناقض استقلال و تمامیت ارضی، صرفاً محدود به مقوله امنیتی یا سیاسی نبوده و از ماهیت قضائی نیز برخوردار هستند و در این راستا بی‌کیفرمانی تروریست‌ها در عصر موسوم به حسابرسی و مسئولیت‌پذیری، به اندازه نفس تروریسم بین‌الملل، آسیب‌زاست.

مصدق ادامه داد: تقویت تعاملات دو و چندجانبه قضائی، ضمن ایجاد یک رویه واحد در مقابله با پدیده‌های شوم مذکور، موجب ارتقا و تشریک تجارب میان اعضا در سایر حوزه‌ها نیز خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست مهم و حضور فعال مقامات قضائی کشورها که خود نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این بخش از سازمان همکاری شانگهای است، به عنوان عضو جدید، آمادگی دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقشی سازنده و مؤثر در راستای ارتقای سیستماتیک و هدفمند همکاری‌های حقوقی قضائی، میان اعضا را اعلام کرد.

پست بعدی

سقف کارانه پزشکان مناطق محروم برداشته شد

پ آگوست 18 , 2022
اعتمادآنلاین| بهرام عین‌اللهی در بازدید از بیمارستان کنگاور اظهار داشت: طرح حذف سقف کارانه پزشکان مناطق محروم در جلسه روز گذشته هیئت دولت تصویب شد، این مصوبه برای ماندگاری بیشتر نیروهای پزشکی و تخصصی است. به گزارش تسنیم، عین‌اللهی عنوان کرد: نیروهای پزشکی در مناطق محروم، هر قدر فعالیت کنند، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000