همکاری پهپادی ایران و روسیه قبل از جنگ اوکراین بوده است/ در روسیه تولید پهپاد نداریم

اعتمادآنلاین|

امیر سرتیپ علی عبداللهی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در حاشیه نمایشگاه بین المللی فنی- نظامی ارمیا 2022 درباره همکاری های نظامی-فنی ایران و روسیه شرح داد.

به گزارش اسپوتنیک وی گفت: اکنون ما در یکی دو کشور بنا بر خواست آن کشورها داریم پهپاد تولید می کنیم. پهپاد کاربردهای مختلفی دارد و فقط برای امور نظامی نیست. امروز در زمین شناسی، در بخش کشاورزی و کشف معادن و در بسیاری از موضوعات غیرنظامی دارد از پهپاد استفاده می شود. یکی از کاربردها پهپاد هم طبیعتا کاربرد نظامی است. جمهوری اسلامی ایران هم به لطف تحریم های آمریکا در ساخت پهپاد، در حوزه نظامی پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و ما از گذشته توافقات خوبی هم با روسیه داریم و ربطی هم به بحث اوکراین ندارد. کما اینکه موضوع پهپاد در مسابقات نظامی که الان اختتامیه آن است، مسابقات پهپادی هم گذاشته شد. یعنی این موضوع جدیدی است و موضوع پهپاد خیلی سابقه ندارد.

همکاران وزارت دفاع روسیه بازدیدهایی از مراکز پهپادی ما برای مسابقات نظامی داشتند. کمااینکه در کشورهای دیگر در هر رشته ای که میزبان بودند بازدید داشتند و وضعیت میزبان را بررسی کردند ولی ما بهرحال این تبادلات فنی را خواهیم داشت، اما اینکه الان توافقی شده باشد برای اینکه در کشور روسیه پهپادی تولید شود، نخیر، تا این لحظه نداریم.

پست بعدی

قتل دوست قدیمی با شلیک 4 گلوله به خاطر ارتباط با یک دختر

س آگوست 16 , 2022
ایران نوشت: ساعت 12 شب 23 مرداد مأموران کلانتری 111 هفت چنار در تماس با بازپرس ساسان غلامی از مرگ مرد جوانی با شلیک 4 گلوله خبر دادند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000