سبد ورودی خودرو مانند دهانه قیف شده؛ می گفتند به خاطر تولید ملی اسم خودرو را نیاورید/فقط خودرو تولید می کنند؛ جان مردم هم برایتان مهم باشد

اعتمادآنلاین|

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تقدیر از نقش خبرنگاران‌ در اطلاع رسانی به مردم به روند تصادفات پرداخت و گفت: تصادفات تعارف بردار نیست و به عواملی چون عوامل انسانی، خودرو ، جاده و قانون بر می گردد؛ آن‌جایی که فردی می‌گوید می‌زنم دیه می‌دهم نشان می‌دهد که قانون مشکل دارد.‌

به گزارش فارس، رییس پلیس راهور فراجا گفت: امروز سبد ورودی خودرو مانند دهانه قیف شده چراکه همه می‌خواهند خودرو تولید کنند اما به ته قیف توجه نمی کنند.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: تا کی باید تعارف کرده و حرف نزنیم، سال ۸۳، پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز داشته و زمانی هم که من آمدم همان تعداد نقاط وجود داشت، آن موقع هم می گفتند به خاطر تولید ملی اسم خودرو را نیاورید و هرروز در این نقاط تصادف می دهیم؛ تصادف هر روز است تا برایش فکر عاجلی شود و همه دولتها مسوول بوده و رسیدگی نکردند‌.

وی افزود: در جلسه با رییس جمهور من به ایشان گفتم همین که دولت بخواهد در این زمینه وارد شود ۵۰ درصد قضیه حل است فقط باید از دستگاه‌ها تکلیف بخواهید اصلا چرا وزارت بهداشت کاری برای تصادفات نمی کند؟ چرا وزارت بهداشت در خصوص امدادرسانی کاری نمی کند؟ چرا مصدومان تلف می شوند؟

رییس پلیس راهور فراجا گفت: شما خبرنگاران‌ صدای مردم بوده و باید موضوعات را به ما منتقل کنید؛ برخی می گویند ۱۶۴ برنامه ایمنی و کیفیت دارند اما ما در عمل هیچ چیزی نمی بینیم. ورق فولاد، ایربگ ، ترمز، نقص فنی هیچ کدام اصلاح نمی شود و فقط خودرو تولید می کنند؛ جان مردم برایتان مهم باشد. دو هزار میلیارد در روز درآمد دارید اما بگویید چقدر برای ایمنی هزینه کرده اید.

وی افزود: خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را مطالبه کنند. باید بحث اسقاط وسیله خودرو را مطالبه کنید،در خصوص سن فرسودگی یک شخص شکایت کرده و دیوان رای داده و مبنا را بر اساس معاینه فنی گذاشته اما کدام معاینه فنی؟ بروید در اطراف تهران ببینید سیخ کباب تو اگزوز می‌کنند و تست معاینه فنی می‌گیرند اینها با جان مردم سر و کار دارند بعد به من می‌گویند از معاینه فنی حمایت کنید.

وی ادامه داد: باید به تصادفات اهمیت دهیم ۱۸ درصد افرادی که در تصادفات کشته می شوند کمتر از ۱۸ سال هستند و هیچ نقشی در این زمینه نداشته اند.

رییس‌ پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: وقتی من درباره خودرو صحبت کردم کسی پشت ما را نگرفت، خدا سلامتی بدهد به مقام معظم رهبری که به هر نحوی از تولید خودروی باکیفیت حمایت کردند؛ اصلا خودروسازان به حرف من گوش ندهد به حرف رهبری گوش دهند و خودروی سالم و ایمن بسازند.

پست بعدی

حذف نام اسرائیل از وب‌سایت رسمی رزرو بلیت جام جهانی

ی آگوست 14 , 2022
اعتمادآنلاین| در وب‌سایت رسمی رزرو بلیت جام جهانی نام اسرائیل حذف و فلسطین به جای آن قرار گرفت. به گزارش ایسنا، وب‌سایت رسمی رزرو بلیت بازی و بسته‌های مهمان‌نوازی (Hospitality Package) در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فلسطین را به عنوان کشور به جای اسرائیل در فهرست قرار داده است. ساکنان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000