تنظیم شکایت علیه نخست‌وزیر عراق

اعتمادآنلاین|

«زهیر قاسم حسن» روزنامه‌نگار عراقی از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور به اتهام همدستی در حمله به پارلمان عراق شکایت کرد.

​به گزارش فارس، بر اساس گزارش «المعلومه»، در این شکایت به جریان یورش به پارلمان عراق در پی «بیانیه‌های تحریک‌آمیز علیه نظام سیاسی و قانون اساسی» عراق اشاره شده و این اقدام خطری برای روند سیاسی و صلح مدنی شمرده شده است.

شکایت علیه نخست‌وزیر عراق

شنبه، ۳۰ ژوئیه، در پی تشدید ناآرامی‌ها در بغداد و اعتراض‌های خیابانی حامیان جریان صدر عراق به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری عراق از جانب «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) در منطقه سبز بغداد، شماری از معترضان، وارد ساختمان پارلمان عراق شدند.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر پس از ورود غیرقانونی به «منطقه سبز» بغداد، وارد صحن پارلمان شدند و همچنان به تحصن خود در منطقه سبز ادامه می‌دهند.

دیروز (جمعه) همزمان با تظاهرات حامیان صدر در بغداد و هشت استان دیگر عراق، حامیان کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» نیز در نزدیکی منطقه سبز بغداد تظاهرات کردند.

پست بعدی

تجهیز نیروی هوایی ایتالیا به 90 فروند «جنگنده اف-35»

ش آگوست 13 , 2022
اعتمادآنلاین| ایتالیا قراردادی به ارزش ۵۲۴ میلیون دلار با شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا برای خرید ۱۸ فروند جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵» امضا کرده است. ​به گزارش فارس، به نوشته شماره شنبه وبگاه «اروتایمز» این قرارداد که توسط پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) در ۹ آگوست ۲۰۲۲ (۱۸ مرداد) اعلام شد، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000