قیمت کشمش تیزابی و آفتابی ارگانیک

کشمش فرآورده حاصل از انگور خشک شده است که دارای خواص فراوانی از جمله ویتامین B، آهن، کلسیم و پتاسیم است و در کشور ایران به عنوان یک خشکبار پرطرفدار سالانه در مقادیر زیادی به فروش می رسد. لیست قیمت کشمش تیزابی متغیر است و عوامل زیادی در قیمت آن تاثیر دارند. میزان درشت بودن کشمش یکی از فاکتور خرید مورد توجه جهت افزایش یا کاهش قیمت آن است؛ هرچه کشمش درشت تر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. همچنین اگر حجم تولید سالانه کشمش تیزابی کم باشد می تواند سبب کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت کشمش تیزابی شود.

کشمش تیزابی به دو نوع دانه دار و بی دانه تقسیم می شود که قیمت این محصول در ارقام گوناگون با هم فرق دارد. به همین دلیل قیمت کشمش تیزابی بی دانه بالاتر از نوع دانه دار آن است. کشمش پس از تولید به کارخانجات تولیدی منتقل شده و در بسته بندی با برندهای مختلف روانه بازار فروش می شود که نوع برند و نحوه بسته بندی در قیمت کشمش تیزابی تاثیرگذار است.

نوع بی دانه کشمش تیزابی بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است و فروش کشمش تیزابی بی دانه از رونق بالاتری برخوردار است.

کشمش تیزابی ارگانیک

از میوه رسیده و خشک انگور کشمش به وجود می آید کشمشها در انواع تیزابی سبز، طلایی، بی دانه، با دانه و غیره می باشد انگور معمولا به دو صورت تازه و خشک مورد استفاده قرار می گیرد انگور خشک شده با داشتن ویتامینهایی سرشار از آهن پتاسیم، کلسیم، ویتامینهای گروه b و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد و از طریق تخریب سلولی جلوگیری می کند و مورد استقبال قرار گرفته است همچنین مصرف کشمش به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوانها مفید بوده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

همانطور که می دانید کشمش از انگور به دو روش سنتی و صنعتی خشک می شود در روش سنتی برای درست کردن کشمش تیزابی ارگانیک را در یک سینی بزرگ می ریزند و جلوی آفتاب گذاشته تا خشک شود در روش صنعتی که به روش تیزابی انجام می شود  از بخار گوگرد یا غوطه ور کردن انگور در انها برای خشک شدن سریع تر کشمش مورد استفاده قرار می گیرد این نوع کشمشها برای افرادی که دچار افزایش فشار خون هستند  بسیار مفید بوده و همچنین دانشمندان معتقدند که مصرف روزانه کشمش فشارخون را کاهش می دهد همچنین خوردن کشمش برای نوزادان و کودکان، با وجود مواد معدنی نظیر پتاسیم فسفر کلسیم آهن منیزیم به رشد جسمی ذهنی آنها کمک می‌کند همچنین فیبر موجود در آن باعث بهبود حرکت روده شده  و درمان یبوست کودکان می شود این میوه خشک به دلیل خواص ضد باکتری جداره درمان طب و تقویت حافظه در کودکان موثر می باشد از نکات دیگر کشمش می توان به آهن موجود در آن اشاره نمود.

کشمش تیزابی و آفتابی

این میوه خشک شده سرشار از املاح و مواد معدنی می باشد که دارای خواص بی نظیری می باشد. در گذشته برای خشک کردن انگور با یک روش سنتی آن را در زیر زمین خانه ها آویزان می کردند تا خشک شده و تبدیل به کشمش شود. در این روش که به آن خشک کردن در سایه می گفتند، ارزش غذایی کشمش حفظ می شد و از بین نمی رفت. کشمش با قدمت تاریخی بیش از 2000 ساله اش از انگور های مختلف و به روش های گوناگون تولید می شود.

کشمش از جمله خوراکی های  سرشار از انواع ویتامین ها می باشد که  در اکثر نقاط ایران و اغلب در ملایر، کاشمر، تاکستان ، قزوین کشمش تیزابی و افتابی تولید می شود.

کشمش هایی که از این مناطق تولید می شوند، بسبار مرغوب تر و خوش طعم تر هستند.

برای تهیه کشمش، باید انگور ها را در محلی خشک و تمیز قرار داده تا در معرض هوای آزاد و نور آفتاب قرار بگیرند.

به دلیل خوراکی بودن این محصول، رعایت بهداشت و تمیزی در تولید کشمش بسیار مهم است. کشمش که میوه ی خشک انگور است، به دو روش تیزابی و آفتابی خشک می شود.

از تیزاب برای زودتر خشک کردن کشمش استفاده می شود که این امر باعث می شود تا این ماده شیمایی به بدن انسان صدمه بزند و سبب بیماری های خطرناک از جمله سرطان بشود.

کشمش همواره از ارزش غذایی بسیار زیادی برخوردار است و مصرف آن برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

تیزاب که همان اسید سیتریک می باشد، برای جلوگیری از خرابی و ماندگاری بیشتر مواد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده آن در بعضی مواد می تواند بسیار خطرناک باشد. توصیه ما به شما عزیزان این است که از کشمش آفتابی برای بهره بردن از مزایای آن استفاده کنید.

پست بعدی

نهادهای دولتی چقدر به فرمان رئیسی برای آزادسازی ساحل دریا گوش کردند؟

ش آگوست 13 , 2022
ایسنا نوشت: بر اساس آنچه در گزارش میدانی خبرنگاران ایسنا مازندران آمده، هرچند با دستور رئیس جمهور آزادسازی سواحل به شکل وسیع انجام گرفت اما هنوز بخش زیادی از سواحل در تصرف برخی ارگان ها و نهادها مانده و تکلیف این مساحت ها همچنان نامشخص است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000