کربلا درد و رنجی ابدی در دلهایمان ایجاد کرده است

اعتمادآنلاین|

رجب طیب اردوغان با خواندن ابیاتی از اشعار آوارلی محمد لطفی افندی در مدح شهدای کربلا، اظهار کرد: این ابیات به خوبی بیانگر نگرش مردم کشورمان به اهل بیت، واقعه کربلا و شهادت حضرت حسین است.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور ترکیه افزود: علاوه بر ایمان به خداوند و پیامبر، دوست و گرامی داشتن اهل بیت، دوستان و نزدیکان پیامبر نیز در مرکز اعتقادات ما قرار دارد. دوست داشتن و علاقه‌مندی به اهل بیت در آیات قرآن کریم و احادیث صحیح نیز به ما سفارش شده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که توسط ترمذی نقل شده، گفت: در این حدیث آمده است؛ خداوند را به دلیل اعطای رزق و روزی دوست داشته باشید، من را به دلیل محبت به خداوند دوست داشته باشید، اهل بیت را نیز به خاطر محبت من دوست داشته باشید.

اردوغان با اشاره به چندین حدیث دیگر درباره لزوم گرامی داشتن و محبت به اهل بیت ادامه داد: فرمایشات حضرت پیامبر درباره اهل بیت متاسفانه در واقعه کربلا زیر پا گذاشته شدند و این نیز درد و رنجی بزرگ در دلهایمان تا روز قیامت پدید آورده است. به مناسبت 1342'مین سالگرد واقع کربلا، سالار شهیدان و سرورمان حضرت حسین و یاران وی را با احترام آکنده به غم و اندوه یاد می‌کنیم.

وی گفت: یاد و خاطره شهدای کربلا را به دلیل اینکه میراث ارزشمندی چون ایثار جان خود در راه حق و حقیقت برجای گذاشته‌اند، با رحمت، گرامی می‌داریم.

اردوغان افزود: مردم کشورمان در کنار عشق و محبت به حضرت حسین و یاران وی، همواره از مسببین واقعه شوم و مصیبت‌بار کربلا تبری جسته‌اند. در تاریخ ما ظالمانی که در واقعه کربلا دست داشتند همواره با نفرت یاد شده‌اند و حتی اسم آنها نیز بر زبان آورده نمی‌شود. واقعه کربلا نقطه اتحادی برای مردم ترکیه است.

پست بعدی

تشعارها و پلاکاردهای مردم تهران در تجمع ضداسرائیلی + عکس ها

س آگوست 9 , 2022
ایسنا نوشت: جمعی از مردم تهران با برگزاری تجمعی در میدان فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000