کود مرغی گرانوله غنی شده یونجه سمنان

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ای که در تولید این کود بکار رفته است، این کود بوسیله تکنیک های برتر حرارتی توانسته است کاملا ضد عفونی شود و از هرگونه عوامل بیماری زا و آفات، همچنین بذر علف های هرز به دور باشد.

این کود به نوعی کامل ترین کود محسوب شده  و منبعی غنی، برای انواع خاک نیز می باشد، علاوه بر داشتن  انواع مواد مغذی، از نظر نیتروژن نیز بسیار غنی می باشد. به بیانی دیگر همه ی ویژگی های یک کود مرغی استاندارد را دارد، اسید هیومیک موجود در آن، قابلیت جذب این کود را بالا برده و سبب حاصلخیزی خاک می شود.

امروزه تجارت کود طبیعی و مرغی غنی شده افزایش پیدا کرده است، به این دلیل که اکثر مردم پی برده اند برای داشتن زمینی پر محصول، استفاده از کودهای مختلفی که غنی شده باشد مثل کود مرغی گرانوله ضروری است.

یکی از پرفروش ترین انواع کود گرانوله شده متعلق به کود مرغی گرانوله مشهد می باشد.

کود مرغی گرانوله غنی شده به کود های جامدی که به شکل توپ های ریز هستند می گویند.
این محصول مثل کود مرغی پلیتی آکنده از ازت، مواد آلی، پتاسیم و عناصر ریز مغذی بوده وسبب بهبود فرآیند کشت و کار و اصلاح فعالیت بیولوژیکی می شود.

اصطلاح کود را به هرگونه مواد طبیعی یا غیرطبیعی که به بافت گیاهان یا خاک افزوده می شود تا مواد مغذی لازم برای رشت گیاه تامین شود، می گویند. برای این که خاک دچار کمبود مواد معدنی مورد نیاز نشود از کود استفاده می کنند که انواع مختلفی از کود طبیعی و صنعتی وجود دارد.

موارد استفاده از کود مرغی

کود مرغی  از محصولات کشاورزی می باشد که در موارد زیادی کاربرد خواهد داشت در ادامه به موارد استفاده از کود مرغی در زیر اشاره می کنیم.

  • در تمامی زمین های کشاورزی و زراعی
  • در باغات برای درختان مختلف
  • در گلخانه ها

میزان مواد مغذی موجود در کود حیوانی مرغ و کود دامی بیشتر به تغذیه و شرایط آن ها بستگی دارد اما در کل مقدار کلسیم، نیتروژن، فسفر موجود در کود مرغی بیشتر از کود گاوی و گوسفندی است.

از جمله مزایای کود مرغی افزایش مواد آلی خاک، کم نمودن چسبندگی خاک، افزایش نفوذ پذیری و تخلل خاک است. کود مرغی از آن دسته محصولاتی است که علاوه بر کیفیت بالای محصول باید با بسته بندی مناسب و در اندازه های مختلف از نظر وزنی نظر بازار هدف را تامین کند

کود مرغی در دو نوع خشک شده و پلت شده تولید می شود تجزیه و تحلیل کود مرغ پلیت شده و خشک رو می توانید در مقاله زیر دنبال کنید تا بتوانید بهترین کود مرغی رو خریداری کنید.

  • N (نیتروژن) 4٪
  • P (فسفر) 2٪
  • K (پتاسیم) 1٪
  • تجزیه و تحلیل معمول کود:
  • N (نیتروژن) 7٪
  • P (فسفر) 7٪
  • K (پتاسیم) 7٪

N به عنوان نیتروژن آمونیاک ، P به عنوان پنتا اکسید فسفر ،K به عنوان اکسید پتاسیم کشورهای مقصد صادرات ایران در این زمینه، محل واردات برندهای معتبر جهانی هستند که خود دارای تکنولوژی برتر در زمینه تولید این محصول می باشند، بنابراین برای عرضه به بازار جهانی باید دارای مزیت رقابتی منحصر به فردی بود تا موجب ارتقای رقابت پذیری ایران در این حوزه شود.

محصولات بسیاری هستند که این روز ها توسط کشور ما صادر می شوند و یکی از این محصولات کود مرغی سمنان می باشد که از دسته با کیفیت ترین ها بوده و خواص بسیار بالایی برای بخش های کشاورزی دارا می باشد.

هر ساله قدرت باروری خاک ها بر اثر کشت های مداوم کمتر شده و اینجاست که تامین کود مرغی مرغوب که از مواد اولیه خالص تهیه شده ضرورت پیدا می کند و همین امر باعث می شود صادرات انواع کود مرغی از ایران به کشور های دیگر دارای ارجحیت بیشتر باشد.

در حال حاضر در تمامی صنایع دنیا یکی از روش های بسیار مفید و کارآمدی که دولت ها همواره آن را در دستور کار خود قرار می دهند تبدیل و استفاده از کود مرغی به عنوان خوراک دام می باشد.

چه مقدار کود مرغی برای هر درخت

در مطالبی که گفته شد ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که چه مقداری از کود مرغی را باید برای هر درخت استفاده کرد، در پاسخ باید گفت که شما قبل از استفاده باید سن و انداره درخت خود را بسنجید اگر درخت شما نهال بوده و سن کمی دارد باید از میزان خیلی کمی از کود را استفاده کنید.

سوال بعدی که ممکن است ذهن خیلی از کشاورزان را به خود مشغول کند این است که ایا کود مرغی یونجه وحشی هم خوب است؟ یونجه برای رشد و تغذیه احتیاج به کودی دارد که باید سرشار از پتاسیم، گوگرد، کلسیم و فسفر باشد که خوشبختانه کود مرغی همه این موارد بلکه بیشتر از این ها را هم شامل می باشد و استفاده از آن باعث پر بار شدن بیشتر زمین های زراعی یونجه می شود.

پست بعدی

وزارت اطلاعات وجود هرگونه سندی درباره احتمال ترور بیولوژیک حضرت امام خمینی (س) را قاطعانه تکذیب کرد

س آگوست 9 , 2022
اعتمادآنلاین| وزارت محترم اطلاعات در پاسخ رسمی به این استعلام وجود هرگونه سندی در این باره را قاطعانه تکذیب نموده است و شخص آقای نقاشیان هم ضمن اشاره به اینکه آنچه مطرح کرده است صرفا یک احتمال ابتدایی بوده که دلیل روشنی برای اثبات آن موجود نیست، در ضمن مصاحبه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000