اولین سفر وزیر امور خارجه کره جنوبی به چین با هدف تضمین تداوم روابط با پکن

اعتمادآنلاین|

پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی سفری سه روزه به شهر بندری "کینگدائو" دارد و در این سفر با وانگ یی همتای چینی خود دیدار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر وی پس از آن انجام می‌شود که پکن بابت سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان خشم خود را ابراز کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی بابت عدم دیدار با پلوسی مورد انتقاد از سوی قانونگذاران کشورش قرار گرفته چون بجای دیدار رو در رو با پلوسی به دلیل گذراندن تعطیلات تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کرد.

سفر وزیر امور خارجه کره جنوبی با خطراتی همراه است چون واشنگتن و پکن روابطی پر تنش دارند و سئول به دنبال حفظ روابطش با هر دو کشور است.

دیپلمات ارشد کره جنوبی گفته که سفرش فرصتی برای کاهش سوءتفاهم‌ها و تقویت روابط در حوزه‌هایی چون تجارت، بهداشت و محیط زیست است.

وی همچنین در دیدار با وانگ یی در نشست وزرای خارجی کشورهای گروه ۲۰ در تایلند که ماه گذشته میلادی انجام شد، گفته بود، تقویت اتحاد آمریکا و مشارکت کره جنوبی در یک مجمع اقتصادی تحت حمایت ایالات متحده برای آسیا که به گفته پکن برای جدا کردن کشورها از اقتصاد این کشور طراحی شده است، به معنای "غفلت یا کنار گذاشتن" روابط چین نیست.

پست بعدی

شورای شهر ایذه رینگ بوکس شد!+ ویدئو

د آگوست 8 , 2022
اعتمادآنلاین| منابع مطلع حاضر در جلسه شورای شهر ایذه از وقوع زد و خورد و درگیری شدید میان اعضای شورای شهر در جلسه انتخاب هیات رئیسه خبر دادند. به گزارش ایلنا ، این منبع مطلع گفت: پیش از آغاز جلسه با پرتاب گوشی موبایل توسط یکی از اعضای شورای شهر، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000