تنش‌ مرزی نیروهای نظامی باکو و ایروان ادامه دارد

اعتمادآنلاین|

در شرایطی که تنش‌های مرزی نیروهای نظامی باکو و ایروان همچنان ادامه دارد، مقام‌های ارمنستان از حمله نظامیان جمهوری آذربایجان به نیروهای مرزی این کشور خبر دادند.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای ارمنستانی از قبیل «رادیو ملی ارمنستان» بیانیه وزارت دفاع این کشور درباره درگیری‌های مرزی روز شنبه (دیروز ششم آگوست) با نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در نتیجه تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان به یک مقر نیروهای ارمنستان در مرز شرقی دو کشور یک نظامی ارمنستان زخمی شد.

به گفته این وزارتخانه، ««اِنوِر گوورگیان» که متولد سال ۲۰۰۲ است در این حمله مجروح شده اما جان او در خطر نیست.

طی روزهای اخیر تنش‌ها و درگیری‌های مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبرساز شده بود. چهارشنبه هفته گذشته جمهوری آذربایجان از کشته شدن یک نظامی این کشور در نتیجه تیراندازی در منطقه مرزی «لاچین» خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در توضیحات هفته گذشته خود خبر داد که به دنبال این درگیری، نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه محل درگیری مستقر شدند.

طبق توافق آتش‌بس نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) که به امضای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی پایان داد، روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد و حضور نیروهای حافظ صلح روس طبق همین توافق انجام شده است.

توضیحات وزارت دفاع ارمنستان درباره درگیری مرزی روز گذشته در حالی مطرح شده که مقامات وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این باره اظهارنظری انجام نداده‌اند.

پست بعدی

روزهای پراسترس در هتل کوبورگ؛ از ورود هیات کارشناسی اتحادیه اروپا به کوبورگ تا سایه مسائل سیاسی بر موضوعات پادمانی

ی آگوست 7 , 2022
اعتمادآنلاین| هیات کارشناسی اتحادیه اروپا برای دیدار با مورا دقایقی پیش وارد هتل کوبورگ شدند. همچنین میخائیل اولیانوف هم برای دیدار با انریکه مورا وارد کوبورگ شد. به گزارش ایرنا، هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه به ریاست علی باقری جهت ادامه مذاکرات رفع تحریم وارد وین پایتخت اتریش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000