سیلاب از افغانستان به هیرمند رسید

اعتمادآنلاین|

پس از بارندگی‌های گسترده اخیر در کشور افغانستان؛ سیلاب این بارانها پس از گذر از موانع متعدد در این کشور از طریق رودخانه هیرمند، بالاخره به سیستان رسید.

به گزارش تسنیم، طی ماه‌های اخیر سد "کمالخان" و بندهای خاکی و بتنی و همچنین انحراف آب از مسیر اصلی رودخانه هیرمند توسط مردم افغانستان مانع ورود آب به کشورمان و منطقه سیستان شده اما بارش‌های اخیر باعث شد تا سرریز همه این موانع سیلاب را به سمت ایران روانه کند و دقایقی قبل سیلابی با جریان حداقلی پس از گذر از موانع متعدد در مسیر رودخانه هیرمند داخل خاک افغانستان، بالاخره به سیستان رسید.

مسئولین تاکنون در این زمینه اظهار نظری نداشته‌اند و از مدت زمان تداوم ورود آب به کشورمان خبری در دست نیست اما گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از جریان ضعیف آب حکایت دارد که هر لحظه امکان قطع شدن آن وجود دارد.

این درحالی است که جاری شدن این آب در منطقه سیستان دقیقاً یادآوری شادی چندی پیش هموطنان در منطقه از جاری شدن آب از سمت افغانستان به سمت ایران بود که همان زمان هم کارشناسان تاکید داشتند این آب در واقع حق‌آبه ایران از هیرمند نیست، بلکه سیلابی است که کشور افغانستان توانایی کنترل آن را نداشته و به سمت ایران رها سازی کرده.

پست بعدی

اردوغان می‌خواهد به‌عنوان میانجی جنگ اوکراین ظاهر شود

ش آگوست 6 , 2022
اعتمادآنلاین| دولت ترکیه نیروهای کرد شمال سوریه را که متحد آمریکا در منطقه به‌حساب می‌آیند، در زمره «سازمان‌های تروریستی» می‌داند و طی هفته‌های گذشته، بارها تهدید کرده که به‌ دنبال آغاز یک عملیات نظامی دیگر در شمال سوریه و گسترش «منطقه امن» است. به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000