وزارت بازرگانی در رویارویی با تولید قرار خواهد گرفت/ گذشت زمان به ضرر دولت رئیسی است

اعتمادآنلاین|

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز درباره ایجاد وزارت بازرگانی گفت: فرصت‌ها از دست دولت می‌رود و زمان سپری و در حق مردم ظلم می‌شود. این‌که بیاییم سرنوشت وزارت بازرگانی را گره بزنیم به وزارت صمت کار عقلانی نخواهد بود. ضمن اینکه اساسا تشکیل وزارت بازرگانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس به دفعات مختلف با این موضوع مخالفت کرده است و علیرغم اصرارهایی که ما داشته‌ایم یک مطالعه علمی در این زمینه نشان دهند که این ادغام‌ها و این تفکیک‌ها تا چقدر توانسته است موثر واقع شود، این کار اتفاق نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: خدا را خوش نمی‌آید، سرمایه‌های بسیاری صرف شده است تا این ادغام را انجام دهیم حال بگوییم از نو دوباره اثاث‌کشی‌ها صورت گیرد و دوباره هزینه‌های دیگری برای تفکیک صرف شود؟ برای چنین کاری باید از یک تفکر و استراتژی تبعیت کرد علاوه بر تحصیل رضایت مردم، تقدم تولید را در نظر داشته باشند تا بتوان در شرایط موجود کشور را اداره کرد.

علیرضابیگی یادآور شد: در واقع وزارت بازرگانی، وزارت واردات خواهد بود و در رویارویی با تولید قرار خواهد گرفت. هیچ اشکالی ندارد که ما بگوییم وزارت کشاورزی مسئول تامین غذای مردم است چه بخشی از آن که تولید داخل می‌کند و چه بخشی که واردات می‌کند. خود این وزارت خانه باید پاسخگو باشد، در واقع ما با این‌کار یک متولی دیگر را خلق می‌کنیم که فردا ناله و فغان تولیدکنندگان ما بلند خواهد شد و بعد وزارت جهاد کشاورزی خواهد گفت تقصیر وزارت بازرگانی است.

وی ادامه داد: این اتفاقات مانند صافکاری و نقاشی که در یک خودرو است، هنگامی که رنگ خوب در نمی‌آید، می‌گویند تقصیر صافکار است سراغ صافکاری می‌روی می‌گوید تقصیر نقاش است این طوری ملت را سرکار گذاشتن روا نیست. امروز ما در مرحله حساسی از حیات انقلاب قرار گرفته‌ایم با این شرایطی که وجود دارد؛ نارضایتی و ناامیدی که در بین مردم دیده می‌شود ما می‌خواهیم دوباره لوله کشی‌ها را عوض کنیم تا خدمات بهتر ارائه شود در صورتی که واقعیت مطلب این است که آب پشت سد کم است اما مدام لوله کشی ها را عوض می‌کنیم در صورتی که آب پشت سد را باید زیاد کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو درباره معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که چقدر باید این فرد مسلط به امور باشد تا تجربه وزیر قبلی تکرار نشود، گفت: حتما رئیس دولت آقای رئیسی به این موضوع توجه دارد که با این نانی که در دامن دولت گذاشتند و با شرایطی که به بار آمد تا امروز شاهد اعتراض کارگران و بازنشستگان هستیم و این نباید دیگر تکرار شود.

وی تاکید کرد: دولت نباید دوباره تجربیات غلط خودش را تکرار کند باید در نظر داشته باشد زمان به سرعت می‌گذرد و این گذشت زمان به ضرر دولت آقای رئیسی است.

علیرضابیگی با بیان این‌که ما در کشور آدم کم نداریم که از عهده اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآید، عنوان کرد: اشتباهی که در دولت دیده می‌شود این است که تحت عنوان جوان‌گرایی می‌خواهد با تأسی از مقام معظم رهبری انتخابا‌هایی کند، در صورتی که رهبری هیچگاه به عنوان فرمانده کل قوا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را یک سروان جوان نمی‌گذارند و یا فرمانده نیروی مینی را یک جناب سرگرد انتخاب نمی‌کنند.

وی گفت: جای سوال دارد چرا از آدم‌هایی استفاده می‌کنند که سابقه و پشتوانه‌شان به جهت تجربی و سنوات مسئولیتی خالی است.

پست بعدی

برخی ورودها خود مصداق «منکر» است/بعضی امر به معروف ها ، نشود بهتر است

ج آگوست 5 , 2022
اعتمادآنلاین| آیت الله ابوالقاسم علیدوست، رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم گفت: واقعا برخی ورودها خودش مصداق منکر است. من ابدا مثل برخی ها نمی خواهم کل قضیه را زیر سؤال ببرم ولی این نکته هست که با بعضی مسائل باید دقیق تر برخورد شود. این ساده انگاری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000