وخامت اوضاع در قره باغ/ دستور آمادگی نظامی نیروهای مسلح

اعتمادآنلاین|

همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها در منطقه قره باغ کوهستانی، رئیس این منطقه دستور بسیج و آمادگی همگانی برای نیروهای مسلح خود صادر کرد.

​ به گزارش فارس، وزارت دفاع منطقه قره‌باغ کوهستانی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی نقض فاحش آتش‌بس، هفت نفر از نیروهای ارتش آرتساخ زخمی شده‌اند. در این بیانیه ادعایی آمده است که نیروهای جمهوری آذربایجان از ساعت ۹:۰۰، چهارشنبه به وقت محلی از خمپاره و هواپیماهای بدون سرنشین برای گلوله باران مواضع قره باغ (ارتش خودخوانده آرتساخ) استفاده کردند.

به دنبال این حادثه رئیس بخش قره باغ (آرتساخ) اعلام بسیج همگانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «آراییک هاروتونیان» رئیس عصر چهارشنبه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن از امروز بسیج نظامی در این بخش اعلام شده است.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان ،نخست وزیر ارمنستان رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

این دو کشور با وجود پادرمیانی روسیه همواره در خطوط مرزی درگیری‌ دارند و طرفین همدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع هم متهم می‌کنند.

پست بعدی

اگر می‌گذاشتند به برجام برگردیم ، دولت را در شرایط دیگری تحویل می‌دادیم

چ آگوست 3 , 2022
اگر تصمیمات درستی در داخل می‌گرفتیم، از خارج نمی‌توانستند این‌چنین به ما فشار بیاورند … حدود۱۱۰ میلیون دوز واکسن خریداری کردیم …

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000