آمریکا به‌طور مستقیم در جنگ اوکراین دخیل است

اعتمادآنلاین|

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، آمریکایی‌ها اذعان کرده‌اند که به‌طور مستقیم در جنگ اوکراین دخیل هستند.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه اعلام کرد، معاون اطلاعات ارتش اوکراین در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» انگلیس اعتراف کرده که حملات موشکی با استفاده از سامانه‌های دوربرد «هیمارس» با واشنگتن هماهنگ می‌شوند.

وزارت دفاع روسیه افزود: «تمام این‌ها به‌طور غیر قابل انکاری ثابت می‌کند که برخلاف آنچه کاخ سفید و پنتاگون ادعا می‌کنند، واشنگتن به‌ صورت مستقیم در درگیری‌های اوکراین دخیل است».

در بیانیه این وزارتخانه آمده است:‌ «در قبال تمام حملات راکتی که با تأیید کی‌یف علیه نواحی مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق مختلف دونباس و دیگر نواحی که به کشته‌شدن شمار زیادی از غیر نظامیان منجر شده است، این دولت بایدن است که مسئولیت مستقیم دارد».

روز گذشته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از نابودی شش سامانه آمریکایی «سیستم توپخانه موشکی با تحرک بالا» موسوم به هیمارس در اوکراین خبر داد.

در حالی که بیش از پنج ماه از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد، درگیری میان نیروهای روسیه و اوکراین در چند خط تماس ادامه دارد. نیروهای اوکراینی ادعا می‌کنند با استفاده از سامانه‌های هیمارس که ایالات متحده در اختیار آن‌ها قرار داده است پیشروی‌های روسیه را متوقف کرده‌اند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا اخیراً اعلام کرد واشنگتن ۲۷۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد داد. بر اساس اعلام این مقام آمریکایی، این کمک‌ها شامل سامانه‌های موشکی جدید می‌شود. به گفته وی اوکراین در کمک‌های جدید، ۵۸۰ پهپاد از پنتاگون دریافت می‌کند و این بسته کمک‌های جدید شامل پنج سامانه موشکی هیمارس و پهپادهای فونیکس خواهد بود.

در پی تداوم ارسال این سامانه‌های دوربرد به اوکراین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه چندی پیش اعلام کرد، اهداف جغرافیایی «عملیات نظامی ویژه» مسکو در اوکراین محدود به دونباس نیست. او گفت که اگر غربی‌ها همچنان به ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین ادامه دهند، این اهداف باز هم گسترده‌تر خواهند شد.

پست بعدی

کدام محله‌های تهران به نام زنان و دختران ناصرالدین‌شاه است؟ + تصاویر واقعی این زنان

چ آگوست 3 , 2022
همشهری آنلاین نوشت: در نگاه اول شاید هیچ محله‌ای در تهران به نام زنان معروف نباشد. اما اگر خوب دقت کنید، چند محله قدیمی تهران از چند دهه پیش به نام زنان سند خورده‌اند و هنوز هم تهرانی‌ها آن محله‌ها را با نام قدیمی‌شان می‌شناسند. در ادامه گریزی زدیم به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000