مأموریت جاسوس دستگیر شده سوئدی در ایران چه بود

اعتمادآنلاین|

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره دستگیری جاسوس تبعه سوئد گفت: طبق گزارش ضابط، فرد دستگیر شده ارتباط غیرسازنده‌ای با عناصر جاسوس داشته است و مأموریت وی کسب اطلاع از جاسوس دیگر بوده است و طبق دستور قاطع و به موقع مرجع قضایی بازداشت شده است.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران با ثبات و اقتدار با جاسوسان و مرتبطان با آنها برخورد قاطع و پشیمان کننده و بازدارنده دارد.

ستایشی به دولت سوئد هشدار داد تا دست از اقدامات خرابکارانه از طریق اعزام جواسیس و متوسل شدن به حقوق بشر دست بردارند و تکالیف درست و صحیح در حوزه سیاست بین المللی و ارتباط دیپلماتیک را پیش گیرند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تصویب معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک و موضوع استرداد اسدالله اسدی گفت: اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران و براساس مقررات واجد مصونیت سیاسی بوده است؛ او در آلمان ۱۰۱ روز بازداشت غیرقانونی قرار داشته و پس از انتقال به بلژیک، محکوم به ۲۰ سال حبس شده است.

ستایشی اظهارداشت: لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک را به فال نیک می‌گیریم اما اکنون بحث تبادل آقای اسدی فعلا در دستور کار نیست.

وی افزود: درباره آقای نوری هم تلاش ها در عرصه بین المللی، در حوزه دولت، معاونت امور بین الملل و ستاد حقوق بشر اسلامی قوه قضاییه ادامه دارد و پیگیری می شود تا به نتیجه مناسبی برسیم.

پست بعدی

۱۶ هزار میلیارد وام بدون ضامن پرداخت شد

چ آگوست 3 , 2022
اعتمادآنلاین| طبق اعلام وزارت اقتصاد، از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال بانک‌های دولتی ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان اعتبار به ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ نفر تسهیلات پرداخت کرده‌اند. به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت اقتصاد، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000