توهین جدید طالبان به فرهنگ حوزه فارسی‌زبان و فرهنگ شیعی

اعتمادآنلاین|

طالبان دو مراسم بزرگ فرهنگی و مذهبی، از جمله عاشورا و نوروز را از تقویم رسمی شان در سال 1444 قمری، حذف کردند.

منابع موثق محلی امروز دوشنبه ۱۰‌ اسد/ مرداد به خبرگزاری صدای افغانستان [پنجشیر نیوز] می‌گویند رهبری گروه طالبان روز‌های تعطیلی عاشورا و نوروز را از تقویم رسمی شان حذف کرده‌اند.

عاشوار از مهم‌ترین مراسم مذهبی اهل تشیع به حساب می رود که همه‌ساله با برگزاری مراسم خاص از سوی شهروندان اهل تشیع افغانستان گرامی داشت می‌شود.

نو روز نیز از بزرگترین اتفاقات فرهنگی در افغانستان و کشور های فارسی زبان است که با شکوه خاص در افغانستان تجلیل می‌گردید اما در حاکمیت طالبان این جشن فرهنگی مانند سالهای گذشته به گرمی استقبال نشد.

طالبان همزمان با فرا رسیدن عاشوار این روز مذهبی را از تقویم حذف کرده اند، منابع گزارش می‌کنند که طالبان در برخی از مناطق کشور پرچم‌ها و شعارهای مراسم تجلیل از ده محرم را نیز پایین کشیده و به جای آن پرچم های سفید خود را بلند کردند.

این در حالی‌است که گروه طالبان روز جهانی منع‌خشونت علیه زنان و روز هم‌بستگی زنان را نیز از تقویم رسمی کشور حذف کردند و تقویم کشور را از شمسی به قمری تبدیل کردند.

بر اساس گفته‌های منابع، با آمدن روز عاشورا شهروندان اهل تشیع کشور نگران تامین امنیت محافل و مراسم‌های‌شان هستند.

گفته می‌شود،‌ گروه طالبان تامین امنیت تکیه‌خانه‌ها و برگزاری مجتمع‌های این روز را به دوش نگرفته‌اند.

پست بعدی

افشاگری چهره مطرح کاراته‌: مسئولی گفت از این مملکت بروید+ ویدئو

چ آگوست 3 , 2022
اعتمادآنلاین|

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000