جزئیات حضور امیرعبداللهیان در کمیسیون اصل نود/ تاکید نمایندگان بر راستی‌آزمایی تعهدات غرب قبل از امضای توافق

اعتمادآنلاین|

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست عصر روز گذشته ( دوشنبه 10 مرداد) این کمیسیون گفت: با توجه به شکایتی که در ارتباط با نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون مطرح شده بود، آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت شدند و پس از طرح موضوع، نسبت به اقدامات وزارت امور خارجه در مورد روند مذاکرات و پیش نویس و همچنین مطالبی که تبادل می‌شود، توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش فارس، وی افزود: در این موضوع سوالات جدی و فنی در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود مطرح و پاسخ‌هایی نیز از سوی وزیر امور خارجه ارائه شد، همچنین پیش‌تر پاسخ‌هایی از طرف این وزارتخانه به کمیسیون درباره برخی شبهات مطروحه ارسال شده بود که آن پاسخ‌ها نیز مرور، و اشکالات محتوایی آنها با وزیر مطرح و با توجه به اینکه تعدادی از اشکالات وارد دانسته شد، قرار شد وزیر امور خارجه در یک فرصت زمانی کوتاه نسبت به نحوه تهیه گزارش و ارائه آن به نمایندگان ورود و اشکالات آن را اصلاح کند.

خضریان تاکید کرد: از آنجایی که این پرونده با منافع ملی کشور ارتباط دارد، لازم است مسائل با جدیت دنبال شده و مراقبت شود تا مسائل براساس مصالح کشور پیش رود و قرار بر این شد با یک تعامل مشترک بین وزارت امور خارجه و کمیسیون اصل ۹۰ موضوعات در یک کارگروه مشترک پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: قطعاً تا پیش از آنکه متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، می‌بایست مجلس نسبت به انتفاع کشورمان و همچنین سیاست قطعی کشور در گرفتن تضمین واقعی و راستی آزمایی تعهدات کشورهای طرف مذاکره و همچنین آمریکایی‌ها به خصوص در موضوعات نفتی و بانکی مطمئن شود و تا پیش از این موضوع نباید نتیجه‌گیری درخصوص مذاکرات داشته باشیم.

پست بعدی

کارت زرد مجلس به وزیر ورزش و جوانان

س آگوست 2 , 2022
اعتمادآنلاین| نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال احمد راستینه نماینده شهرکرد و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان، پس از عدم اقناع نماینده مذکور، از پاسخ‌ های وزیر با ۱۱۲ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000