کنکور سراسری در افغانستان به تعویق افتاد

اعتمادآنلاین|

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی دولت موقت طالبان از تعویق کنکور سراسری در افغانستان خبر داد.

​به گزارش فارس، «احمد تقی»، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی طالبان امروز 10 مردادماه در پیامی گفته است که به‌دلیل شیوع کرونا و تحولات سیاسی، دانشگاه‌ها تعطیل مانده و صنف‌های دانشجویان سال آخر هنوز پایان نیافته است.

وی افزود: با فراغت دانشجویان سال اخیر، زمینه جذب دانشجویان جدید فراهم می‌شود و آزمون کنکور نیز پس از ماه شهریور(سنبله) برگزار خواهد شد.

سخن‌وی وزارت تحصیلات عالی طالبان همچنین افزود که آزمون کنکور به‌ صورت شفاف و بدون «هیچ ممانعتی» برگزار خواهد شد.

پس از سقوط حکومت پیشین، دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در سراسر افغانستان تعطیل شدند، اما طالبان در ابتدا به دانشگاه‌های خصوصی و سپس دانشگاه های دولتی را بازگشایی کرد.

این در حالی است که این گروه تاکنون اجازه بازگشایی مدارس دخترانه را نداده است.

اخیرا یک رسانه پاکستانی گزارش داده است: هیاتی از روحانیون پاکستانی به رهبری مولانا تقی عثمانی که برای دیدار با مقامات طالبان به کابل سفر کرده بودند امروز در بازگشت به کشورشان از بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان در آینده نزدیک خبر دادند.

طالبان حدود 300 روز می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تند جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

طالبان برای چندمین بار است، که وعده بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را می‌دهد و با گذشت ماه‌ها هنوز بر تعهد خود در قبال دختران افغانستان عملی نکرده است.

حکومت سرپرست در افغانستان پس از روی کار آمدن اعلام کرد که مدارس دخترانه با مکانیسم و شیوه جدیدی بازگشایی می‌شوند اما علی‌رغم گذشت بیش از 11 ماه همچنان دختران از رفتن به مدارس در این کشور محروم هستند.

پست بعدی

سفر بایدن به عربستان فقط یک مقدمه بود، ایالات متحده باید نفوذ خود را در خلیج‌فارس حفظ کند

د آگوست 1 , 2022
اعتمادآنلاین| مترجم: آسیه یزدی- در حالی که عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس روی حمایت‌های پایدار ایالات متحده حسابی ویژه باز کرده بودند، سیاست‌های ایالات متحده در منطقه نشان از سردرگمی عمیقی دارد که حتی رهبران کشورهای عربی را به شدت نگران و مضطرب کرده است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000