شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری کند نه قانون گذاری/ مصوبه کنکور باید اصلاح شود

اعتمادآنلاین|

احمدحسین فلاحی درباره نامه اکبر توکلی رییس دیده بان شفافیت به ابراهیم رئیسی، و انتقاد از ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رییس جمهور گفت: طبق قانون باید رییس جمهور مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کند. البته ما نقدهایی به این مصوبه داریم.

به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: طبق تفاهمی که وجود دارد،‌ مقرر شده در مواردی که شورای انقلاب فرهنگی ورود می‌کند، مجلس ورود نکند و درمواردی که مجلس در قانونگذاری اعمال نظر دارد، جایی برای اعمال نظر شورای انقلاب فرهنگی نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: کار شورای انقلاب فرهنگی سیاستگذاری است و باید در حد عالی به فعالیت خود ادامه دهد. فعالیت قانونگذاری و رسیدگی به چنین مسائلی هم بر عهده مجلس است. البته مجلس هم به مانند آنچه در این مصوبه وجود دارد در قانونگذاری ورود نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه ها حفظ شود، گفت: در موضوع کنکور هم نمی‌توان به راحتی تصمیم گیری کرد و باید مشخص شود تعیین ۴۰ درصد و ۶۰ درصد بر چه مبنا و چه کار کارشناسی مصوب شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: معتقدیم موضوع کنکور به کار کارشناسی دقیقی نیاز دارد و قرارنیست برای موضوع کنکور به راحتی تصمیم گیری کرد.

سیدابراهیم رئیسی ۲۵ تیرماه سال جاری، ماده واحده "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ را که در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ و هفدهم خردادماه ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود، برای اجرا ابلاغ کرد.

پس از ابلاغ این مصوبه، ​احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد و آن را خلاف عدالت و مطلوب اقشار خاصی از جامعه و بستر مفسده‌های دیگر برشمرد.

پست بعدی

آقای رئیس جمهور! زمان انتخابات هم با مساله حجاب مثل امروز برخورد می‌کنید؟

د آگوست 1 , 2022
جناب آقای رئیس جمهور در جلسه‌ای که با اعضاء «ستاد امر بمعروف و نهی از منکر» داشتند، از آنها خواستند که تسلیم جوسازی‌ها نشده و بوظائف قانونی‌شان در مورد حجاب عمل کنند. جناب رئیسی تنها چهرۀ اصولگرا نیستند که در قبال اعتراضاتی که نسبت به اعمال فشار و برخوردهای ناخوشایندی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000