پتروپالایشگاه‌ها حلقه واسط تحقق اقتصاد مقاومتی/ دستور رییس جمهور برای به رسمیت نشناختن موانع!

اعتمادآنلاین|

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه مشارکت و تامین مالی برای احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و پالایشگاه مروارید مکران، امروز را به یُمن امضای اسناد این تفاهم‌نامه، روزی بابرکت توصیف کرد.

​به گزارش فارس، رئیس جمهور احداث مجتمع‌های پتروشیمی و پتروپالایشگاهی را از نیازها و ضرورت‌های کشور عنوان کرد و افزود: تحقق اهداف کشور در زمینه رشد اقتصادی در گرو سرمایه‌گذاری‌های کلان است و این تفاهم‌نامه‌ها از جمله اقدامات و زمینه‌سازی‌های موثر برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان در مسیر سازندگی و آبادانی کشور است.

رئیسی با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه گامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: این تفاهم نامه همچنین گامی موثر در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها، جلوگیری از خام‌فروشی و تبدیل نفت خام به فرآورده‌های با ارزش افزوده بالاتر، تامین نیازهای کشور به فرآورده‌های نفتی و ایجاد ظرفیت‌های صادراتی جدید است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اتفاق‌نظر کارشناسان اقتصادی بر این نکته که هدایت نقدینگی به سمت تولید، نگرانی‌ها را از رشد نقدینگی برطرف می‌کند، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسید، همچنین یکی از مصادیق موفق هدایت نقدینگی به سوی تولید است.

رئیسی با بیان اینکه پیگیری مجدانه رمز موفقیت کارها است، خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است در مسیر اجرای یک پروژه بزرگ موانع کوچکی پیدا شود، اما این نباید باعث توقف یا حتی کندی کار شود. به هیچ وجه در مسیر اجرای چنین پروژه‌هایی موانع را به رسمیت نشناسید.

رئیس جمهور اجرای این پروژه‌ها را باعث آبادانی و پیشرفت برای بندرعباس و به ویژه سواحل مَکُران دانست و گفت: اجرای این پروژه‌ها به عنوان طرح‌هایی علم‌پایه می‌تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید، به خصوص در صنایع پایین‌دستی صنعت نفت شود.

رئیسی با قدردانی از مخبر معاون اول رئیس جمهور، میرکاظمی معاون برنامه و بودجه رئیس جمهور، مهندس اوجی وزیر نفت و همه کسانی که برای آماده شدن بستر امضای این تفاهم‌نامه تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: امروز وظیفه ما در عرصه رونق تولید، همان وظیفه‌ای است که رزمندگان ما در جبهه‌های دفاع مقدس بر عهده داشتند. هر گامی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال، تیری در قلب دشمن و قدمی برای افزایش امید و اعتماد مردم به نظام است.

مخبر: رونق تولید، توسعه اقتصادی و اشتغالزایی از نتایج اجرای پروژه‌های پیشران اقتصاد ملی است

معاون اول رئیس جمهور نیز در این مراسم با اشاره به سرمایه‌گذاری گسترده برای پروژه‌های پیشران اقتصاد ملی گفت: هدایت نقدینگی به سمت تولید، بالا رفتن ارزش پول ملی، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی از جمله نتایجی است که با سرمایه گذاری در پروژه‌های اقتصاد ملی محقق خواهد شد.

مخبر با اشاره به مشارکت مردم در اجرای این پروژه ها اظهار امیدواری کرد با عملیاتی شدن این طرح‌ها مردم طعم شیرین این سرمایه گذاری را بچشند.

معاون اول رئیس جمهور مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم را از ویژگی‌های پروژه‌های پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و پالایشگاه مروارید مکران برشمرد و افزود: مردم برای احداث این دو پروژه سرمایه گذاری و مشارکت جدی داشته اند و پس از اجرا می‌توانند سهامدار این طرح های بزرگ شوند.

وی همچنین به روش تامین مالی این دو پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: با روشی که برای تامین مالی این پروژه‌ها در نظر گرفته شد، موانع از پیش رو برداشته و روند آغاز احداث این دو پروژه به میزان قابل توجهی تسریع شد.

پست بعدی

ماجرای قتل عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی چه بود؟

د آگوست 1 , 2022
اعتمادآنلاین| فردی که عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان را کشته بود، بعد از دستگیری به جرمش اعتراف کرد. به گزارش اعتماد آنلاین، جسد این پزشک روز هفتم در زمین‌های کشاورزی یکی از روستاهای شهرستان گرگان کشف و از همان زمان تحقیقات برای شناسایی قاتل یا قاتلان آغاز شد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000