مشکل فوتبال ما فقط پرونده ویلموتس است؟

اعتمادآنلاین|

غلامرضا بهروان، درباره وضعیت فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات 8 شهریور و اینکه کدام مدیر در شرایط فعلی می‌تواند به این رشته کمک کند، اظهار داشت: فوتبال اکنون به مدیری نیاز دارد که دلش برای فوتبال، هیات‌های استانی، تیم‌های ملی و باشگاهی بسوزد نه برای خودش. فوتبال مشکلات زیادی دارد که بخشی از آن به دلیل شرایط جامعه است و یک مدیر در به وجود آمدن آنها مقصر نیست اما باید مدیری به فدراسیون بیاید که بخش‌های مختلف جامعه، دولت، مجلس، AFC و … داشته باشد.

رئیس بعدی فدراسیون باید مقبولیت و مشروعیت داشته باشد

به گزارش فارس، وی افزود: همه نامزدهای فعلی فدراسیون، فوتبال را کم و بیش می‌شناسند و کار هم کرده‌اند. منتهی باید فردی رئیس فدراسیون شود که در جامعه فوتبال، رسانه‌ها، پیشکسوتان، تیم‌ها، مدیران عامل و … مقبولیت و مشروعیت داشته باشد. باید کامل بر اوضاع مسلط باشد زیرا به دلیل پیش رو بودن جام جهانی اوقات حساسی را می‌گذرانیم. باید برای کوتاه مدت و دو سال و نیمی که می‌تواند در این مجموعه مدیریت کند، برنامه داشته باشد. باید با تمام وجود برای حل مشکلات فوتبال تلاش کند.

نمی‌توان نسبت به همه توهم دشمنی داشت

نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بررسی کنید کدام یک از این نامزدها در برنامه‌ خود دنبال حق پخش و حقوق معنوی تیم‌ها و باشگاه‌های ما رفته‌اند. سال‌ها در هیات رئیسه فدراسیون بودم و برای دریافت حق پخش که از حقوق ابتدایی فوتبال است، تلاش زیادی داشتیم. اگر این درآمد را به فوتبال بدهند مشکلات همه تیم‌ها و حتی رسانه‌ها نیز حل می‌شود. رسانه هم جایگاه قابل احترامی دارد و باید از نقد سازنده‌اش استقبال شود. نمی‌توان نسبت به همه توهم دشمنی داشت.

همه باید به فوتبال کمک کنند اما ذات این رشته به مستقل بودنش است

بهروان اضافه کرد: رئیس فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند آن را اداره کند. برای اداره فوتبال ملی باید دولت، مجلس، پیشکسوتان، صاحب‌نظران و رسانه‌ها کمک کنند تا از این شرایط برزخی دربیاییم. یک پرده دور فوتبال کشیده شده که علاقه مندان به این رشته و حتی خود تیم‌ها نمی‌دانند چه خبر است. از جای دیگری دستور می‌گیرند که این کار به درد نمی‌خورد. ذات فوتبال مستقل بودنش است. رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کرده و به افکار عمومی جهت بدهند. در شرایط فعلی زدن هر یک از نامزدها بین مردم ناامیدی ایجاد می‌کند. الان همه نگران وضعیت تیم ملی هستند.

بدون برنامه نمی‌توان در فوتبال کار پیش برد

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز برای فعالیت در عرصه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، صنعت و ورزش باید برنامه داشت. بدون برنامه نمی‌توان کار را پیش برد و صاحب نظران باید درمورد برنامه یک مدیر نظر داده و ایرادهای آن را برطرف کنند. باید تعامل خوبی ایجاد کرد. اهالی فوتبال خیلی گسترده شده اند و مردم کوچه و خیابان روستاهای دوردست نیز به این رشته علاقه دارند. تیم ملی برای آنها همه چیز است. غم‌ها و دردهای خود را با ورزش به صورت اعم و فوتبال به صورت اخص تحمل می‌کنند.

عضو اسبق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: وقتی تیم والیبال ما عملکرد آبرومندانه‌ای در لیگ ملت‌ها داشت، مردم از این عملکرد قابل قبول رضایت داشتند. مشخص است در والیبال برنامه مدونی برای رسیدن به این جایگاه وجود داشته است. این اتفاق باید در همه ورزش‌ها به ویژه فوتبال بیفتد به این شرط که همه کمک کنند.

تاج را به اندازه خودش مقصر می‌دانم

بهروان درباره حواشی پرونده ویلموتس و انتقادات مطرح شده نسبت به مهدی تاج، توضیح داد:‌ خود تاج اعلام کرد من بی‌تقصیر نیستم و من هم هرکسی را به اندازه خودش مقصر می‌دانم ولی اینگونه نیست همه تقصیر‌ها گردن یک نفر و فدراسیون فوتبال باشد. صریح می‌گویم بخش‌های مختلفی در این قرارداد دخالت کردند و مانده‌ام چرا تاج همه مدارک را رو نکرد؟ مدارکی که خودم خیلی از آنها را دیده‌ام. نمی‌دانم چرا همه چیز را نگفت. باید مشخص شود چه کسانی گفتند با این مربی قرارداد ببند و چه افرادی دستور دادند کی‌روش را رها کن. اشتباه تاج اینجا بود که به حرف گوش کرد و کی‌روش را رها کرد.

نباید نسبت به قرارداد ویلموتس احساسی عمل کرده و بگیر و ببند راه اندازیم

وی اضافه کرد: ما کارگزار و مربی خارجی کارمند ما است. ما باید به آنها برنامه و جهت بدهیم. مدیر یک شرکت یا موسسه باید به فردی که می‌خواهد برایش پروژه اجرا کند، نگاه و افق دیدش را بگوید. اگر آن مجری بخواهد از برنامه خروج کند، باید به او تذکر داد و مدیریتش کرد. نباید نسبت به قرارداد ویلموتس احساسی عمل کرده و بگیر و ببند راه اندازیم. خود دادگاه CAS در حکمش نوشته فدراسیون فوتبال ایران به دلیل مسائل تحریمی نتوانست پول ویلموتس را بدهد. یعنی اگر پول هم داشتیم باید از راه غیر مستقیم و دور زدن تحریم‌ها این کار را انجام می‌دادیم. همه می‌دانیم چه شرایطی در خصوص تحریم‌ها وجود دارد.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای عنوان کرد: در مورد مسائل مربوط به تحریم یک مثال دیگر بزنم. آیا برخی رسانه‌های نوشتاری ما اکنون مشکل کاغذ ندارند؟ برخی روزنامه‌های دولتی چنین مشکلی ندارند و آن روزنامه سریع منتشر می‌شود اما برخی روزنامه‌ها نیز چاپ روزانه‌شان به هفته‌ای و ماهی یک بار رسیده است. مردم باید مشکلات ناشی از تحریم را بدانند. تعامل خوب است اما هرکسی به فدراسیون می‌آید باید یک آدم مستقلی باشد. البته منظور من این نیست فدراسیون باید جزیره‌ مستقل باشد بلکه دولت، قوه مقننه و صدا و سیما هم باید برخی امکانات را به فوتبال بدهند.

مشکل فوتبال ما فقط پرونده ویلموتس است؟

بهروان افزود: آیا مشکل فوتبال ما فقط پرونده ویلموتس است؟ می‌دانید تیم‌های ما چه مشکلاتی دارند. من به عنوان یکی از مسئولان کمیته صدور مجوز می‌پرسم کدام تیم ما زمین تمرین مناسب اختصاصی دارد؟ باید به این مسائل جهت داده شود. طرف می‌آید بالای 300 میلیارد هزینه می‌کند که این رقم امسال بالای 400 میلیارد شده است اما تاکنون اتفاق افتاده مدیری که چنین هزینه‌ای کرده بیاید برنامه بدهد و بگوید امسال 10 درصد از این مبلغ را صرف خرید زمینی در حاشیه شهر می‌کنم تا بتوانم در آن زمین چمن مناسبی بسازم؟ بعد از پنج سال هم شاید بتوانم صاحب یک ورزشگاه شوم. به بیست و دومین دوره لیگ برتر رسیدیم اما هیچ تیمی این کار را نکرده است.

فردی که می‌خواهد سکان فوتبال را دست بگیرد نباید روزمره باشد

وی ادامه داد: همه روزمره شده‌اند اما کسی که می‌خواهد سکان فوتبال را به دست بگیرد، نباید روزمره باشد. حتی اگر بداند فقط برای دو سال و نیم می‌خواهد کار کند. باید برای آیندگان، جوانان و تیم‌ها برنامه داشته باشد. تیم‌ها گناه دارند و باید از آنها حمایت کرد. تیم‌های بخش خصوصی روز به روز وضعیت‌شان بدتر می‌شود. همین تیم شهر ما یعنی نساجی را مثال می‌زنم اما یک نفر به عنوان مالک تنهایی نمی‌تواند آن را اداره کند. همانگونه که مدیرعامل یک باشگاه، رئیس فدراسیون یا سردبیر یک روزنامه به تنهایی نمی‌توانند کار انجام بدهند. ورزش همه گیر شده و همگان باید به آن کمک کنند. همین همگان هم حق پرسش دارند و وظیفه ما به عنوان مدیر پاسخگویی است ولی به این شرط که موضوع در جهت هم‌افزایی باشد.

پست بعدی

خیانت بزرگ راننده تاکسی اینترنتی

ی جولای 31 , 2022
اعتمادآنلاین| راننده تاکسی اینترنتی که با خیانت در امانت 20 دستگاه تلفن همراه را سرقت کرده بود، همراه همدستانش دستگیر شد. به گزارش اعتماد آنلاین، بیست‌و‌نهم اردیبهشت‌ماه شهروندی به کلانتری 111 هفت چنار مراجعه و شکایت خود را در اتباط با خیانت در امانت و کلاهبرداری راننده تاکسی اینترنتی اعلام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000