صداوسیما مسئول نظارت بر VODهاست

اعتمادآنلاین|

بعد از انتشار نامۀ سعید مقیسه دربارۀ نظارت بر سامانه‌های ویدئوی درخواستی (VOD)ها، چند هفته‌ای است که کارشناسان و فعالان رسانه‌ای به بیان دیدگاه‌های خود دربارۀ مسئله نظارت ساترا بر این سامانه‌ها می‌پردازند، در این میان برخی از فعالان صنعت نمایش خانگی و فعالان رسانه‌ای مدعی بودند که شورای عالی فضای مجازی باید حدود قانونی واژۀ «صوت و تصویر فراگیر» را مشخص کند و سامانه‌های مزبود مشمول این تعریف نمی‌شوند.

به گزارش برنا، بر همین اساس ظهر امروز در حاشیۀ "چهارمین کنفرانس ظرفیت" فرصتی شد تا گفتگویی اختصاصی و کوتاه با ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در رابطه با نظر مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی پیرامون حدود شمول عبارت "صوت و تصویر فراگیر" داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که ذی‌نفعان این موضوع مدعی هستند که شورای عالی فضای مجازی باید حدود عبارت "صوت و تصویر فراگیر را مشخص کند"، عنوان کرد: ما حدود را مشخص کرده‌ایم اما این که ذی‌نفعان اجرا نمی‌کنند، بر عهده شورای عالی فضای مجازی نیست، این نهاد تعریف خود از این واژه را بر اساس قانون به مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح اعلام کرده‌ است و اسناد آن نیز وجود دارد.

فیروزآبادی دربارۀ این که آیا سامانه‌های ویدئو درخواستی (VOD)ها تحت عبارت "صوت و تصویر فراگیر" تعریف می‌شوند گفت: سامانه‌های ویدئو درخواستی حتما در دایرۀ تعریف عبارت صوت و تصویر فراگیر قرار می‌گیرند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شوند که در سال گذشته، فیروزآبادی اعتقاد داشت نظارت بر حوزه فضای مجازی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است و هزینه‌ای که به صداوسیما داده می‌شود، برای نظارت نیست، بلکه برای کمک به تولید محتوا است. همچنین رییس دولت پیشین در نامه‌ای تاکید کرده بود موضوع نظارت بر صوت و تصویر فراگیر از وظایف مرکز ملی فضای مجازی است و معاونین این مرکز نیز طی مصاحبه‌هایی رسانه‌ای تاکید داشتند که صوت و تصویر فراگیر در کشور هنوز به تعریف واحدی نرسیده است. حتی باید گفت برخی نمایندگان مجلس نیز از مرکز ملی فضای مجازی خواسته بودند حدود وظایف ساترا را مشخص کند که به نظر می‌رسد فیروزآبادی حالا پس از گذشت یک سال، ساترا را ناظر اصلی صوت و تصویر در فضای مجازی می‌داند و با صدا و سیما همگام شده است.

پست بعدی

رئیسی با «فیلترینگ» هم همراه می شود؟ / پالس های معنادار دولتی ها علیه فضای مجازی

ج جولای 29 , 2022
قرن نو نوشت:چند روز پیش اظهاراتی از سوی معاون پارلمانی رئیسی مطرح شد که احتمالات را برای فیلتر شدن اینستاگرام بیشتر کرد و برخی از آن به عنوان ضربه جدید دولت به فضای مجازی و اینترنت یاد کردند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000