موفقیت دولت را در گرو ارتباط با جریان نخبگان می‌دانیم

اعتمادآنلاین|

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با نخبگان همدانی با بیان اینکه همواره باید هم رشادت رزمندگان و هم جنایت منافقان در دل‌ها زنده بماند گفت: نفوذ خطری است که همه باید برآن مراقبت کنند چرا که جریان نفاق خود را می پوشاند و اهداف پلید خود را دنبال می‌کند . آحاد جامعه باید مراقب جریان نفاق و دست پلید آن باشند موضوعی که تحقق آن هوشیاری می طلبد.

به گزارش تسنیم، رئیسی با اشاره به اینکه آنهایی که در مقابل اهل بیت(ع) ایستادند جریان نفاق بودند عنوان کرد: شناساندن جریان نفاق کاری سخت است کاری که صدیقه طاهره(ع) با خطبه های آتشین و اشک های خود انجام داد.

وی با این توضیح که فرد مومن باید ضمن پیوند بین رسالت و امامت، آگاه بوده و با چشم دل ببینید مطرح کرد: اگر چشم و دل انسان حقایق را نبیند آن وقت این فضا آسیب زا است پس انسان باید با چشم باز حرکت کند و بداند که جریان‌های بسیار پیچیده و نفاق می‌خواهند خود را با اهداف پلیدی تحمیل کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند چگونه حامی منافقین و افرادی شده اند که ناقضین حقوق بشر هستند گفت: این را باید اروپاییان و کسانیکه کشورشان را محلی برای فعالیت منافقین قرار داده اند توضیح دهند.

وی با اشاره به اینکه در عملیات مرصاد عبرت‌های بسیاری وجود دارد که باید از آن درس گرفت مطرح کرد:امروز دولت ماموریت بسیار خطیری بر عهده دارد که رمز موفقیتش همراهی، همکاری، مشورت و عقول مختلفی است که در کنار اندیشه دولت مردان قرار گرفته وباید بر غنای این اندیشه بیفزایند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شما نخبگان می توانید در این عرصه نقش داشته باشد توضیح داد: وقتی می‌گوییم دولت مردمی یعنی همراه مردم، از مردم، با مردم و در مردم بودن است یعنی اینکه همه دولتمردان باید در همه سطوح خود را محتاج دیده، با مردم و نخبگان مشورت کرده و نگاه آنها در عرصه های مختلف را ببینند.

وی خطاب به نخبگان بیان کرد: اگر می بینید فعلی یا ترک فعلی سبب ارتقا در کشور می‌شود این نگاه‌ها را منتقل کنید چرا که موفقیت دولت در گرو ارتباط با جریان نخبگانی است، ما هم از ابتدای دولت این ارتباط را در سطوح مختلف آغاز کردیم موضوعی که ممکن است گفته نشود اما بدانید که برای تحقق آن اقدام میشود.

رئیسی با اشاره به اینکه این دولت نگاه مردم را اصل می داند اظهار داشت: ما تلاشمان می کنیم نکاه ما به مردم ، نگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری به مردم باشد پس باید به نگاه نخبگانی آنها توجه کرد.

وی با تاکید براینکه پیشرفت امور و حرکت های اداری و سازمانی باید با نگاه تحولی همراه باشد مطرح کرد: کسانی که در عرصه های مختلف مسئولیت دارند باید نگاه تحولی داشته باشند چرا که در گام اول انقلاب کارهای بزرگی انجام شده اما عقب ماندگی هایی مانند وجود بروکراسی اداری و کم کاری در عدالت داریم که سبب رنج بیشتر می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در قوه مجریه معتقدیم باید بسترهای فسادزا برچیده شود به همین دلیل نیز اقدامات و اصلاحلاتی که توسط دولت رخ داده در همین راستا است مطرح کرد: بسترهای فسادزا، رانت خواری، ارتباطات ناسالم اگر اصلاح شود آن وقت به این اصلاحات مورد نیاز می رسیم.

وی لزوم استفاده از نیروهای تحول‌گرا، جوان، حرب اللهی و با اندیشه را یک ضرورت دانست و گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد کردند و ما هم باید به آنها اعتماد کنیم.

رئیسی از اعتقاد دولت به استفاده از نیروهای جوان خبر داد و با اشاره به اینکه اگر با برخی موانع رو به رو نبودم بیشتر از این جوانان استفاده می کردم گفت: استفاده از نظر کارشناسی در کارها اعتقاد ما است.

وی با بیان اینکه اولین دولتی هستیم که از ابتدای امسال عملکرد وزرا و مدیران ارشد را ارزیابی کردیم و با عدد وضعیت آنها را معلوم کردیم اعلام کرد: این ارزیابی برای استان‌ها هم در حال انجام است علاوه براین تنها دولتی هستیم که برنامه مدون در 37 حوزه نظام مسائل را تدوین کرده‌ایم که ممکن است این برنامه نقد هم شود اما مهم این است که دولت در عرصه های مختلف برای حرکت خود برنامه د اشته است.

رئیس جمهور درباره حرکت‌های جهادی نیز با تشریح تاریخچه پر افتخار آن بیان کرد: تصمیم ما در این حوزه هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت گروه‌های جهادی در کشور است علاوه براین شورای عالی جهاد سازندگی نیز تشکیل و فعال شده است.

وی پیرامون مسئله مالیات اصناف نیز این موضوع را متن قانون دانست و افزود: این قانون باید اجرا شود اما در ممیزی مالیاتی به اصناف و کارآفرینان اعتماد داریم و در این حوزه گفته ایم باید به سخنان خود افراد نیز توجه شود.

رئیسی درباره مسئله رسیدگی به خانواده شهدا نیز عنوان کرد: خانواده شهدا به قدری بلند نظر بوده و روحیه عالی دارند که بنیاد شهید باید از آنها درخواست کند که امکاناتی را در اختیار آنها بگذارد.

وی همچنین با برشمردن ظرفیت های استان همدان ادامه داد: توجه به مسئله اقتصاد کشاورزی و رفع مشکلات آن، محور قرار گرفتن مسئله کشاورزی در استان، مدیریت منابع آبی، اصلاح کشت، فعال‌سازی واحدهای تولیدی غیر فعال، ثبت روزی در تقویم به نام همدان و ثبت آثار تاریخی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور درباره مسئله حجاب گفت:‌حجاب و عفاف قانون بوده و همه باید به دور از سلیقه های شخصی به آن عمل کنند کما اینکه ما به مسئله عمل به قانون در کشور معتقدیم و همه باید به آن احترام بگذاریم.

وی خطاب به نخبگان ادامه داد: ارتباط خود را با مجموعه دولت حفظ کنید، هرچند من نیز به استاندار تاکید کرده ام ارتباط با این جمع را داشته باشند. علاوه براین حساسیت شما نسبت به مسائل واین احساس مسئولیت شما مبارک است پس نگذارید این احساس سرد شود.

رئیسی افزود: دشمنان می‌خواهند جوانان انقلابی این احساس مسئولیت داشتن را نداشته باشند اما شما اگر عمل نامناسبی را می‌بینید آن را پیگیری کرده و تذکر دهید چرا که تحول در کشور در گرو احساس مسئولیت همگان است و دولت قوی نیز با مشارکت مردم رخ می دهد.

وی بیان کرد: تولید، اقتصاد مقاومتی، مردم متدین با احساس مسئولیت در صحنه، توجه به آثار خون شهیدان و ایثارگران، داشتن موشک، صنایع نظامی و هسته ای و همچنین توجه به رهنمودهای رهبری قدرت آفرین بوده و از مولفه های قدرت به شمار می آید.

رئیس جمهور اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا اتفاقی در تراز انقلاب اسلامی وگام دوم انقلاب رخ دهد چرا که گام دوم برای اجرا شدن است پس ما خود را موظف به اجرای آن میدانیم.

پست بعدی

لبنان به برادران و دوستان خود چشم دوخته است

پ جولای 28 , 2022
اعتمادآنلاین| نشست چهارجانبه وزرای کشاورزی سوریه، اردن، عراق و لبنان با نظارت نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در بیروت برگزار می شود. به گزارش مهر به نقل از روسیاالیوم، این نشست به منظور بررسی روشهای تقویت مبادلات بازرگانی کشاورزی و غلبه بر موانع مربوط به رویه های قرنطینه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000