مسکو به شدت از تل آویو عصبانی است

اعتمادآنلاین|

شبکه عبری‌زبان «کان» در گزارشی به نقل از یک منبع نزدیک به روسیه گفت که مسکو به شدت از گزارش‌ها در خصوص چراغ سبز تل آویو به اعزام صدها شبه‌نظامی صهیونیست به اوکراین عصبانی است.

​به گزارش فارس، به گزارش شبکه کان، این مقام روسی گفت: «اگر برای شما روشن شود که شهروندان روسیه در کنار حماس علیه اسرائیل می‌جنگند، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ روس‌ها از موافقت اسرائیل برای حمایت از اوکراین عصبانی هستند و طبیعی است که مسکو بخواهد واکنش نشان دهد.»

او در ادامه در ارتباط با تعطیلی مرکز آژانس یهودیان در روسیه نیز تأکید کرد که این موضوع ارتباطی به عصبانیت روسیه از تل آویو ندارد و دلیل آن تخلفات قانونی آژانس یهودیان است و مسأله به هیچ وجه سیاسی نیست.

به گفته وی علاوه بر آژانس یهودیان جلوی فعالیت تعدادی دیگر از سازمان‌ها به دلیل تخلفات قانونی گرفته شده است و این موضوع مختص سازمان یهودیان نیست.

از سوی دیگر، این کانال گزارش داد که روسیه، درخواست رژیم اسرائیل مبنی بر رفتن هیأتی به نمایندگی از این رژیم به مسکو برای گفت‌وگو درباره تصمیم بسته شدن دفتر مرکزی آژانس یهودیان را بی پاسخ گذاشته است.

چندی پیش وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در کشورشان را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان ‌می‌داد که این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است. دادگاه قرار است روز پنجشنبه این هفته جلسه مقدماتی را برای رسیدگی به این درخواست را برگزار کند.

در این رابطه «گیورا ایلند»، مشاور امنیت ملی سابق رژیم اسرائیل نیز در یادداشتی در روزنامه یدیعوت احارانوت، از آن‌چه «تهدیدات پنهان» تل آویو علیه مسکو دانست، انتقاد کرد و نوشت: «تهدیدهای برخی مقامات اسرائیلی برای مجازات مسکو در پی تصمیم بسته شدن مقر آژانس یهود به طور قابل توجهی به منافع اسرائیل آسیب می‌رساند.»

او افزود: «می‌توان ده‌ها منافع اسرائیل نزد روسیه را نام برد که در رأس آن، اطمینان یافتن از کمک نکردن ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود و متقاعد کردن دولت مسکو برای عدم ارائه سلاح‌های پیشرفته به دشمنان اسرائیل است.»

«گیورا ایلند» مدعی شد که «خرس روسی» به دلیل جنگ در اوکراین، زخمی است و به این دلیل مسکو ممکن است اقدامات غیر قابل پیش‌بینی تهدیدآمیز علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

روابط میان تل آویو و مسکو پس از آغاز جنگ اوکراین رو به روز تنش‌آمیزتر شده است. روسیه انتقادات شدیدی را متوجه رژیم صهیونیستی بابت حمایت از دولت زلنسکی می‌ماند. از سوی دیگر مقامات صهیونیست نیز از نزدیکی روابط میان روسیه و ایران به شدت نگران هستند. رسانه‌های عبری‌زبان در این راستا همزمان با سفر اخیر پوتین به تهران به روشنی از نگرانی‌های رژیم تل آویو سخن گفتند.

مهم‌ترین نگرانی تل آویو در این میان همراهی بیشتر روسیه با نیروهای مقاومت در سوریه است و در این خصوص روزنامه یدیعوت احارانوت نوشته است که مسکو فضای مانور بیشتری به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه خواهد داد.

در این راستا «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته در یک سخنرانی از یک واقعه بی سابقه در سوریه خبر داد و گفت که در ماه می به هنگام حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه، پدافند هوایی روسیه به سمت این جنگنده‌ها شلیک کرده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد: «موشک‌های شلیک شده تهدیدی برای جنگنده‌های اسرائیلی نداشتند اما صحبت درباره رویدادی استثنائی و بی‌سابقه است و با وجود آنکه روس‌ها سامانه‌های پدافندی اس-۳۰۰ به سوریه داده‌اند اما کسانی که درباره فعالیت این سامانه تصمیم گیری می‌کنند، افسران روس هستند».

پست بعدی

امام جمعه اردبیل : امام جمعه ، امام جمعه فرد شراب خوار هم هست / امام جمعه نباید فحش بگوید و عصبانی شود

چ جولای 27 , 2022
جماران نوشت: آیت الله عاملی گفت: انواع گروه هایی که عناوین سیاسی دارند یا ملتی هستند، یعنی ناسیونالیسم و ملی گرا هستند، با ما مشورت می کنند. یعنی دفتر امام جمعه باید برای همه اقشار ملجأ و پناهگاه باشد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000