پیام اطمینان بخش مسکو به تل‌آویو

اعتمادآنلاین|

رسانه‌های عبری زبان از گفت‌وگوهای دیپلماتیک و محرمانه میان مسکو و تل‌آویو با هدف حل و فصل بحران شکل گرفته میان آنها پس از تصمیم روسیه درباره "آژانس یهود" پرده برداشتند.

به گزارش دنیای اقتصاد، "وای‌نت"، وبگاه روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که گفت‌وگوهای دیپلماتیکی میان مسکو و دولت تل‌آویو با هدف رفع تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی درپی تصمیم وزارت دادگستری روسیه درباره "آژانس یهود" در جریان است.

وای‌نت در این باره به مذاکرات محرمانه‌ای اشاره کرد که طی آن مسکو پیام‌های اطمینان بخشی به تل‌آویو ارسال کرده است.

طبق این گزارش، روسیه به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است روابط سیاسی میان دو طرف بحرانی نیست و نباید به موضوع آژانس یهود با این دید نگاه کرد؛ چراکه این مسئله صرفا یک موضوع حقوقی است.

این وبگاه همچنین نوشت؛ رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود پیام‌های اطمینان بخشی به روسیه ارسال و تاکید کرده است که مشتاقانه منتظر حل بحران و کاهش تنش است.

وای‌نت همچنین گزارش داد؛ تعلل مسکو در اعطای ویزای ورود به اعضای هیئت اسرائیلی به ریاست "تمار کابلان"، وکیل وزارت امور خارجه دولت رژیم صهیونیستی، ممکن است مانع از رسیدن این هیئت به روسیه پیش از برگزاری جلسه دادگاه مسکو درباره دادخواست انحلال آژانس یهود در روسیه شود.

این رسانه در ادامه به نقل از یک مقام صهیونیست آورده است: در نهایت راه حلی برای پایان دادن به بحران آژانس پیدا می‌شود، اما این بدان معنا نیست که بحران با روسیه به همین جا ختم می‌شود. این بحران میان روسیه و غرب است. اسرائیل بخشی از غرب است. آژانس یهود در روسیه به عنوان یک سازمان مشکل ساز و مسئول فرار مغزها از روسیه تلقی می‌شود و این نباید به موضع اسرائیل درقبال جنگ روسیه در اوکراین ارتباط داده شود.

در ادامه تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی، وزارت دادگستری روسیه جمعه دادخواست انحلال "آژانس یهود" را ارائه کرد. پیشتر فعالیت این آژانس در روسیه تعلیق شده بود.

آژانس یهود یک سازمان غیرانتفاعی است که مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی را ترویج می‌کند.

وزارت دادگستری روسیه این درخواست را ۱۵ ژوئیه ارائه کرد و قرار است فردا (پنج‌شنبه ۲۸ ژوئیه) بررسی شود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز در این باره گزارش داد که نخستین جلسه مقدماتی بررسی درخواست انحلال آژانس یهود در ۲۸ ژوئیه در دادگاه منطقه‌ "باسمانی" مسکو برگزار می‌شود.

این رسانه اعلام کرد که این درخواست به دلیل نقض قوانین روسیه مطرح شده است.

تعلیق فعالیت "آژانس یهود" که از اواخر دوره کمونیسم در اتحاد جماهیر شوروی و در روسیه فعالیت داشته، نشان‌دهنده وخامت جدی روابط میان اسرائیل و روسیه بوده و ممکن است تلاش‌های یهودیان برای خروج از روسیه را با مشکل مواجه سازد. در دو دهه گذشته بیش از یک میلیون یهودی روسیه را به مقصد اسرائیل ترک کرده‌اند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، روابط مسکو و تل‌آویو پرتنش شده است. آژانس یهود به پناهجویان اوکراینی کمک کرده تا در پی حمله روسیه، در سرزمین‌های اشغالی ساکن شوند.

پست بعدی

صداپیشگان و گویندگان از مواجهه با ناامیدی می‌گویند

چ جولای 27 , 2022
جمعی از صداپیشگان و گویندگان رادیو و تلویزیون در برنامه این هفته «بالان» که چهارشنبه ۵ مرداد حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود، حضور خواهند داشت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000