سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده؛ منتظر پاسخ وزیر هستیم/ وزیر ارتباطات با فعال کردن Safe Search گوگل همه ایرانی‌ها را زیر سن قانونی در نظر گرفته

اعتمادآنلاین|

جلال رشیدی کوچی درباره علت کاهش سرعت اینترنت در ایران، اظهار کرد: «در چند وقت گذشته برخی اتفاقاتی افتاده که منجر به کاهش سرعت اینترنت شده است. گاهی وقت‌ها مسئولین امر می‌گویند که علتش به خرابی زیرساخت‌ها، قطعی برق یا پایین بودن پین شبکه برمی‌گردد. برای ما هم این سوال وجود دارد که اگر زیرساخت‌ها و شبکه آنقدر معیوب است، بالاخره باید اقدامی هم برایش انجام گیرد.»

به گزارش انتخاب، این نماینده مجلس افزود: «ما از بعد نظارتی از وزیر ارتباطات، هم درباره کاهش سرعت اینترنت و هم درباره حذف بسته‌های مقرون به صرفه شرکت‌های اینترنتی، سوالی را پرسیده‌ایم و منتظر هستیم که پاسخ ایشان را بشنویم. اگر قانع‌کننده بود که آن را اطلاع مردم می‌رسانیم و اگر هم پاسخ‌شان قانع‌کننده نبود، قطعا ما هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

رشیدی کوچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فعال شدن گزینه safe search در موتورهای جستجوگر، به دستور کدام نهاد بوده است، گفت: «آنچه وزیر محترم ارتباطات گفته‌اند، گویا خواسته عموم جامعه بوده است اما به باور من درباره این موضوع توجیه نامناسبی است. بالاخره Safe search یک گزینه‌ای است که به صورت اختیاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند آن را فعال کنند. با این هدف که از انحراف فرزندان‌مان جلوگیری کنیم، بالاجبار این گزینه را برای همه فعال کنیم، دقیق و درست نیست.»

وی ادامه داد: «در این موضوع قائل به این هستم که هر چه قدر آموزش را تقویت کنیم، خانواده‌ها قطعا می‌توانند برای اینکه فرزندان‌شان چگونه از اینترنت استفاده کند، برنامه‌ریزی کنند. اینکه تمام ایرانیان را زیر سن قانونی در نظر بگیریم و این گزینه را فعال کنیم قطعا باعث تقویت استفاده از راه‌های دور زدن امن اینترنت و استفاده از فیلترشکن‌ها می‌شود.»

پست بعدی

راز سر به مهر قتل آتشین ۲ کارگر جوان

س جولای 26 , 2022
اعتمادآنلاین| سه مردی که متهم هستند دو نفر را در یک کانکس کارگری به آتش کشیده و به قتل رسانده‌اند در دادگاه کیفری استان تهران برای چندمین بار پای میز محاکمه می‌روند. به گزارش اعتمادآنلاین، متهمان پیش از این دو بار محاکمه شده بودند اما ادله‌ای که آنها را به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000