اجرا شدن هشدار گاز پروم به اروپا؛ کاهش 20 درصدی گاز نورد استریم-1

اعتمادآنلاین|

شرکت «گاز پروم» روسیه دوشنبه‌شب اعلام کرد که تحویل روزانه گاز از طریق خط لوله «نورد استریم-۱» را از روز چهارشنبه هفته جاری (۲۷ جولای) به ۳۳ میلیون مترمکعب کاهش می‌دهد.

به گزارش فارس، به گزارش وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» این کاهش معادل ۲۰ درصد از ظرفیت خط لوله است. جریان کنونی گاز به آلمان ۴۰ درصد است. خط لوله نورد استریم-۱ از شمال «سنت پترزبورگ» در روسیه آغاز می‌شود و در ایستگاهی در نزدیکی «گریفسوالد» در ساحل شمالی دریای بالتیک در آلمان به پایان می‌رسد.

ظرفیت کامل نورد استریم-۱ روزانه بیش از ۱۶۰ متر مکعب گاز است و توقف فعالیت توربین باعث کاهش ظرفیت ۳۳ میلیون متر مکعبی خواهد شد. گازپروم اعلام کرده که قرار است ظرفیت تولید در ایستگاه «پورتووایا» در روسیه کاهش یابد.

سخنگوی دولت آلمان در واکنش به این رویداد گفت: «هیچ دلیل فنی برای قطع گاز وجود ندارد.»

این در حالی است که سیاستمداران اروپایی بارها هشدار داده‌اند که روسیه می‌تواند جریان گاز را در زمستان امسال قطع کند. آلمان قبلا کرملین را به استفاده از انرژی به عنوان یک «سلاح» متهم کرده بود.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان هفته گذشته به خبرنگاران گفت: «مسکو از استفاده از حمل غلات و انرژی به عنوان یک سلاح ابایی ندارد. ما باید در محافظت از خود مصمم باشیم.»

«اورسولا فون درلاین،» رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه گفت کشورهای اتحادیه اروپا که مستقل از روسیه گاز دارند باید با کشورهایی که مجبور به سهمیه بندی گاز در زمستان آینده هستند، همبستگی نشان دهند.

فون در لاین به خبرگزاری آلمانی «دی‌پی‌ای» گفت: «حتی کشورهای عضوی که به سختی گاز روسیه را خریداری می کنند، نمی‌توانند از اثرات توقف عرضه احتمالی در بازار داخلی بگریزند.»

اتحادیه اروپا در حال حاضر تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا ماه گذشته توافق کردند که تمام ذخایر گاز طبیعی در ۲۷ کشور عضو باید دستکم ۸۰ درصد ظرفیت برای زمستان آینده افزایش یابد تا از کمبود در فصل سرما جلوگیری شود. مقررات جدید همچنین می‌گوید که ذخیره سازی زیر زمینی گاز در خاک اتحادیه اروپا باید قبل از زمستان ۲۰۲۳ به ۹۰ درصد برسد.

رئیس جمهور روسیه چندی قبل در سخنانی هشدار داد که ادامه تحریم‌ها علیه روسیه پیامدهای فاجعه باری برای بازارهای جهانی به همراه خواهد داشت.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفت: «تحریم‌های اقتصادی سریعی که غرب علیه روسیه اعمال کرده با شکست همراه شد اما این تحریم‌ها ضررهایی را به همراه داشته است. اقدامات کشورهای غربی برای توقف وابستگی به منابع انرژی روسیه، باعث افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا شده است».

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

پست بعدی

نماینده مجلس : دولت رئیسی با درایت و برنامه ریزی‌ وارد میدان حجاب شده

د جولای 25 , 2022
فارس نوشت : شاکری گفت: عفاف و حجاب ریشه در صفات انسانی دارد و نه تنها در ایران بلکه در ادیان دیگر هم در حوزه عفاف و حجاب دارای اصولی هستند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000