تداوم تنش‌‌های پسابرگزیت؛ اتحادیه اروپا اقدامات قانونی جدید علیه انگلیس را آغاز کرد

اعتمادآنلاین|

به گزارش اندیشکده «استراتفور» شبکه آمریکایی «بلومبرگ» در تاریخ ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیرماه) گزارش داد که اتحادیه اروپا چهار اقدام قانونی (رویه نقض) جدید را علیه بریتانیا به دلیل نقض توافقات پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) آغاز کرد و بروکسل گفته که به لندن دو ماه فرصت می‌دهد تا قبل از اتخاذ اقدامات بیشتر پاسخ دهد.

​به گزارش فارس، لایحه پروتکل ایرلند شمالی — قانونی که دولت بریتانیا را قادر می‌سازد بخش‌هایی از توافق برگزیت در مورد ایرلند شمالی را لغو کند – ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیرماه) در مجلس عوام بریتانیا تصویب شد.

طبق گزارش اندیشکده آمریکایی، رویه‌های نقض جدید، تشدید تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و حزب محافظه‌کار انگلیس را نشان می‌دهد و این مسئله را بسیار بعید می‌کند که «لیز تراس» و «ریشی سوناک» نامزدهای نخست‌وزیری انگلیس، نشانه‌ای از هرگونه قصد برای سازش در مورد لایحه پروتکل ایرلند شمالی در طول مبارزات انتخاباتی خود بروز دهند.

به نوشته استراتفور، با این حال، لندن و بروکسل پس از انتصاب نخست‌وزیر جدید انگلیس از سوی حزب محافظه‌کار در تاریخ پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) برای از سرگیری مذاکرات زمان دارند، زیرا روند احتمالی اصلاحات آینده تصویب این لایحه را به تأخیر می‌اندازد.

به نوشته این گزارش، در هفته‌های بین انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس و ضرب‌الاجل داده شده به دولت متعاقب آن برای پاسخگویی به درخواست بروکسل، اتحادیه اروپا می‌تواند تمایل بیشتری برای نشان دادن مقاصد آشتی‌جویانه داشته باشد اما در صورت پیروزی تراس که موضع سختگیرانه‌تری دارد این مسئله کمتر بعید است.

کمیسیون اروپا پیش از این در ۱۵ ژوئن پس از ارائه لایحه پروتکل ایرلند شمالی توسط دولت انگلیس به مجلس عوام، دو رویه نقض جداگانه را علیه لندن آغاز کرد. دولت انگلیس پروتکل ایرلند شمالی را تحت رهبری بوریس جانسون نخست‌وزیر مستعفی انگلیس امضا کرد، اما لندن اکنون این پروتکل را تهدیدی برای «پیمان جمعه نیک» می‌داند که به خشونت‌های سیاسی در ایرلند شمالی در سال ۱۹۹۸ پایان داد و بنابراین معتقد است که باید اصلاح شود یا دوباره مورد مذاکره قرار گیرد.

طبق پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت، این بخش از بریتانیا جزو بازار واحد اتحادیه اروپا باقی می‌ماند و کالاهای ممنوع شده از سوی بروکسل نمی‌تواند از انگلیس وارد ایرلند شمالی شود. این بخش از توافق برگزیت به این دلیل تنظیم شده که از ایجاد «مرز سخت» میان ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود و جمهوری ایرلند که بخشی از اتحادیه اروپا است، جلوگیری شود.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی ۱۱ ماهه، سرانجام از روز یکم ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا ۲۵ اسفند اعلام کرد که اقدام حقوقی علیه انگلیس به دلیل عدم رعایت مفاد توافق برگزیت را آغاز کرده است.

پست بعدی

  جعفری دولت‌آبادی ممنوع‌الخروج است؟ + تصاویر

د جولای 25 , 2022
مهر نوشت :​​​​​​​ پس از اتمام مدت فعالیت جعفری دولت‌آبادی در دستگاه قضائی خبرهایی مبنی بر ممنوع‌الخروج بودن وی منتشر شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000