پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل در جنگ آینده فلج خواهد شد

اعتمادآنلاین|

اسحاق بریک، ژنرال ارتش صهیونیست و رئیس سابق کمیته رسیدگی به شکایات سربازان در جدیدترین اظهارات خود به عدم آماده بودن پایگاه‌های هوایی این رژیم برای جنگ در چند جبهه اذعان کرد.

به گزارش فارس، وی در یادداشتی در روزنامه «هاآرتص» نوشت: پایگاه‌های نیروی هوایی در جنگ چند جبهه آینده هدفی راهبردی برای دشمن هستند. موشک‌های نقطه‌زن با کلاهک‌های جنگی چند صد کیلویی شلیک خواهند شد همچنین پهپادهای بدون سرنشین روزانه این پایگاه‌ها را از فاصله صدها کیلومتری هدف خواهند گرفت. اسکادران پهپادها روزانه بر فراز پایگاه‌های هوایی به پرواز در خواهند آمد و به شدت ، فعالیت این پایگاه‌ها و پرواز جنگنده‌ها را هدف خواهند گرفت.

وی تأکید کرد، نیرو هوایی برای این موضوع آماده نیست و حتی اندک امکاناتی که در پایگاه‌های مذکور از نظر نیروی انسانی و ابزار برای تضمین ادامه کار در جنگ چند جبهه‌ای وجود داشت به سرعت رو به وخامت است.

بریک ادامه داد، در هر پایگاه هوایی یک گردان از نیروهای ذخیره وجود دارد که مسؤول ادامه کار این پایگاه‌ها در زمان جنگ است تا جنگنده‌ها بتوانند پرواز کنند، بنشینند و مأموریت‌های خود را انجام دهند. این گردان مسؤول جمع‌آوری ترکشها از باندهای فرود، خاموش کردن آتش‌های احتمالی در پی اصابت موشک و رسیدگی به مجروحان و نیز آماده کردن دوباره پایگاه برای فعالیت هستند.

وی در ادامه نوشت، سالهاست که در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی کار سازماندهی شده انجام نشده است؛ از سالها قبل که گردان ذخیره تشکیل شده ارتش اسرائیل، آنها را به رسمیت نمی‎شناسد. این امر باعث کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات شده و گردان‌های مذکور در جنگ آینده نمیتوانند وظایف خود را انجام دهند.

بریک تأکید کرد، بیشتر گردان‌های موجود در پایگاه‌ها، امروز در حالت فروپاشی قرار دادند. نه وظیفه‌ای وجود دارد و نه وسیله‌ای برای خاموش کردن آتش؛ تقریبا هیچ آمبولانسی نیست و خودروهای حمل و نقل و غیره در پایگاه دیده نمی‌شوند.

وی چندی پیش نیز در مقاله‌ای نوشت، رژیم صهیونیستی در صورت ورود به جنگ فراگیر، با بدترین سناریو مواجه خواهد شد.

بریک تصریح کرد که ارتش رژیم صهیونیستی آماده ورود به جنگ نیست و همزمان فرماندهان و مقامات نظامی توجهی به کمبودها و مشکلات موجود در ارتش نمی‌کنند.

پست بعدی

برخورد نامتعارف گروه های گشت ارشاد مورد تأیید هیچکس نیست/برخورد با هنجار شکنان حجاب طبق قانون اجرا می‌شود

ی جولای 24 , 2022
اعتمادآنلاین| سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در واکنش به تصاویر منتشر شده از برخورد نامتعارف یکی از گروه‌های گشت ارشاد با یک شهروند اظهار کرد: برخورد با هنجار شکنان حجاب طبق قانون اجرا می‌شود و ممکن است در اجرای قانون افرادی هم سلیقه‌ای رفتار کنند که مورد تأیید هیچکس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000