براساس تحقیق موساد، ایران در انفجارهای بوئنس‌آیرس نقش مستقیم نداشت

اعتمادآنلاین|

در سال ۱۹۹۲ سفارت اسرائیل در آرژانتین هدف یک حمله انفجاری قرار گرفت که طی آن ۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش انتخاب، به نقل از ​دویچه وله، دو سال بعد مرکز همیاری یهودیان در بوئنس‌آیرس (آمیا) به وسیله یک خودروی باری پر از مواد منفجره مورد حمله قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.

در این حمله ۸۵ نفر جان خود را از دست دادند.

در رابطه با آمران و عاملان این دو عملیات، انگشت اتهام به سوی ایران نشانه رفت.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه، ۲۲ ژوئیه به بررسی یک گزارش تحقیقاتی سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) درباره انفجارهای بوئنس‌آیرس پرداخته که در آن تاکید شده، اعضای حزب‌الله عاملان مستقیم این اقدام‌ها بوده‌اند. مقاله نیویورک‌تامیز در روزنامه تایمز اسرائیل نیز منتشر شد.

موساد در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که برخلاف گمانه‌زنی‌ها و اتهام‌های قبلی، در حمله به مرکز آمیا و سفارت اسرائیل در آرژانتین فقط ماموران عملیات خارجی حزب‌الله دخالت مستقیم داشته‌اند.

نتایح این تحقیق حاکی است، در دو عملیات در بوئنس‌آیرس هیچ شهروند محلی و مامور جمهوری اسلامی در محل حاضر نبوده و در آنها نقش مستقیم و میدانی بر عهده نداشته‌اند.

زمان انجام این تحقیق هنوز فاش نشده اما نیویورک‌تایمز می‌گوید، موساد تحقیق خود را بر مینای یافته‌های اطلاعاتی انجام داده است.

نهاد اطلاعاتی اسرائیل ادعا کرده که ایران عملیات در بوئنس‌آیرس را تائید و از طریق مالی، تجهیزات و آموزش پشتیبانی کرده است.

روزنامه آمریکایی نوشته است، پنج مقام ارشد سابق و کنونی موساد در گفت‌وگوهایی که طی ماه جاری با آنها انجام شده نتایج تحقیق یاد شده را تائید کرده‌اند.

پست بعدی

وضعیت نظام مالیاتی مطلوب نیست

ش جولای 23 , 2022
اعتمادآنلاین| دفتر مطالعات بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی تجربه تقنینی مالیات بر مجموع درآمد در ایران پرداخته است. به گزارش ایلنا، در این گزارش آمده است: در بسیاری از کشورهای جهان مالیات بر مجموع درآمد روشی مؤثر برای افزایش درآمد دولت و بازتوزیع درآمد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000