افغانستان از خرید 350 هزار تن مشتقات نفتی از ایران خبر داد

اعتمادآنلاین|

وزرات دارایی افغانستان در بیانیه‌ای با اشاره به دستور کار سفر هیئتی دیپلماتیک و تجاری از این کشور به ایران، اعلام کرد که افغانستان به منظور کنترل و کاهش نرخ مشتقات نفتی در بازارهای این کشور، مقدار 350 هزار تن مشتقات نفتی از ایران وارد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وبگاه وزارت دارایی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حکومت افغانستان به منظور کنترل و کاهش نرخ مواد نفتی در بازار های کشور به مقدار ۳۵۰ هزار تن مواد نفتی را از کشور دوست ایران وارد میکند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیئتی مشترک از شرکت دولتی نفت و گاز وزارت دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت تجارت، بانک مرکزی و اداره استاندارد به منظور خریداری مشتقات نفتی به ایران سفر کردند. در جریان این سفر هیئت نام برده با همکاری سفارت افغانستان در ایران با نماینده رئیس جمهور ایران در امور افغانستان، مسئولان شرکت‌های سهامی و دولتی در رابطه به خریداری، کیفیت، قیمت و ترانزیت مواد نفتی و فراهم‌سازی تسهیلات لازم برای تاجران بحث و تبادل نظر انجام شد.

طبق این بیانیه، در این سفر علاوه بر همکاری های دوجانبه افغانستان و ایران، طرفین درباره ایجاد یک کمیته مشترک جهت قراردادهای بین دولتی، ادامه کار ساخت خطوط لوله نفتی، ساخت پالایشگاه مشترک و اجرای قراردادهای دراز مدت به توافق رسیدند.

وزارت دارایی افغانستان افزود: همچنین به بخاطر افزایش قیمت مواد نفتی در بازارهای افغانستان، قرارداد خریداری ۳۵۰ هزار تن مواد نفتی با یک شرکت سهامی خاص ایران منعقد شد که روند واردات آن به افغانستان در روزهای آتی آغاز می‌شود و با این کار قیمت مواد نفتی در کشور کاهش می‌یابد.

بر اساس اعلام این وزارت‌خانه، طرفین تفاهم کردند تا آن دسته از شرکت‌های خصوصی افغانستان که در ایران در زمینه معاملات مواد نفتی فعالیت دارند، از جانب حکومت افغانستان به طور رسمی معرفی گردند.

انتهای پیام

پست بعدی

زن 60 ساله شوهرش را به قتل رساند

ش جولای 23 , 2022
اعتمادآنلاین| زن 60 ساله‌ای که شوهرش را هل داد و باعث مرگ او شد، دستگیر شد. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره توضیح داد: یکم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ خبر مرگ مشکوک یک مرد ۶۶ ساله به پلیس اعلام و بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000