ناآرامی در آلمان در صورت قطع گاز؛ حمایت از اوکراین منوط به رسیدن گاز است

اعتمادآنلاین|

«آنالنا بائربورک» وزیر خارجه آلمان روز جمعه درباره بروز ناآرامی‌های اجتماعی در آلمان در صورت قطع شدن صادرات گاز روسیه به این کشور هشدار داد.

​به گزارش فارس، وی گفت: «اگر ما توربین گاز را دریافت نکنیم، بنابراین ما گاز بیشتری دریافت نخواهیم کرد، سپس در کل دیگر ما قادر به حمایت از اوکراین نیستیم چون در آن صورت ما مشغول اعتراضات مردمی خواهیم بود».

البته وزیر خارجه آلمان اندکی بعد صحبت‌های خود را اصلاح کرده و گفت که در این باره اغراق شده است و به سطح بالای حمایت مردم آلمان به ارسال سلاح به اوکراین اشاره کرد.

پیشتر نیز «کلاوس مولر» از مقام‌های بخش انرژی آلمان هشدار داده بود که این کشور بدون گاز روسیه در زمستان دوام نخواهد آورد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «در حالی که مخازن گاز آلمان تقریبا ۶۵ درصد پر شده و وضعیت در مقایسه با هفته‌های گذشته بهتر است اما هنوز این ذخایر برای عبور از زمستان بدون گاز روسیه ناکافی است».

این مقام بخش انرژی اضافه کرد:‌ «اکنون بیشتر به این بستگی دارد که آیا کار تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم ۱ همانطور که انتظار می‌رود روز پنجشنبه به پایان خواهد رسید یا خیر».

گاز پروم ابتدای هفته پیش از تعطیلی ۱۰ روزه برای انجام تعمیرات خبر داد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ سندی در اختیار ندارد که زیمنس بتواند موتور توربین گازی پورتووایا را از کانادا، محل تعمیر این توربین خارج کند بنابر این، تضمینی برای ازسرگیری ارسال گاز به اروپا از طریق خطوط لوله خود نخواهد داد.

بیانیه گازپروم تنها ساعاتی پس از آن صادر شد که اتحادیه اروپا امتیازاتی به روسیه داد و حکم داد که کالاهای تحریم شده می‌توانند از خاک اتحادیه اروپا به منطقه «کالینینگراد» روسیه که بین لیتوانی و لهستان، اعضای اتحادیه اروپا قرار دارد، عبور کنند.

پست بعدی

گوگل به علت دروغ‌پراکنی در شرق اوکراین مسدود شد

ج جولای 22 , 2022
اعتمادآنلاین| بر اساس آنچه در کانال تلگرام دنیس پوشیلین رهبر جمهوری مردمی دونسک اعلام شده، گوگل مروج اعمال خشونت بر علیه همه روس هاست و گردانندگان آن که از طرف دولت ایالات متحده هدایت می‌شوند، مقصر هستند. ​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، به گفته وی اگر گوگل سیاست […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000