شناسایی اولین مورد فلج اطفال در آمریکا طی یک دهه

اعتمادآنلاین|

مقامات بهداشت ایالت نیویورک روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کردند برای اولین بار در مدت نزدیک به یک دهه ویروس بیماری فلج اطفال در ایالات متحده شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، این عفونت برای اولین بار در ایالات متحده از سال ۲۰۱۳ تاکنون مشاهده شده است و در یک مرد واکسینه نشده ساکن در شمال غرب شهر نیویورک شناسایی شد. بنابر اعلام مقامات آمریکا، تلاش‌ها برای تعیین منشاء عفونت آغاز شده است.

گفته شده این جوان ۲۰ ساله از بیمارستان مرخص شده است و می تواند بایستد اما در راه رفتن مشکل دارد.

فلج اطفال یک بیماری عصبی بسیار مسری است که بیشتر کودکان را مبتلا می کند. بروز علائم آن ممکن است تا ۳۰ روز طول بکشد و می تواند خفیف و شبیه آنفلوآنزا باشد اما این بیماری می تواند باعث فلج و مرگ شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دپارتمان بهداشت ایالت نیویورک به بیمارستان‌های محلی و پزشکان هشدار داده اند که برای مواجهه با موارد دیگر ابتلا آماده باشند. در حالی‌که اکثر آمریکایی‌ها در برابر فلج اطفال واکسینه شده اند، مقامات بهداشتی از افرادی که در برابر این بیماری واکسینه نشده‌اند، درخواست کردند برای واکسیناسیون اقدام کنند.

پست بعدی

نیروهای مسلح متناسب با تهدیدهای روز، به بروزترین فناوری‌های دفاعی تجهیز شده‌اند

ج جولای 22 , 2022
اعتمادآنلاین| دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نیروهای مسلح متناسب با تهدیدهای روز ، به بروزترین فناوری‌های دفاعی تجهیز شده‌اند. به گزارش صدا و سیما، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم یادواره شهدای ارتش شهرستان مهدیشهر گفت: نیروی مسلح از لحاظ دستیابی به تجهیزات مورد نیاز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000